Monday, December 21, 2015

Benar Naiktaraf Pintu Gerbang Selangor Bernilai RM9.7 Juta Itu Diluluskan Oleh MB Selangor.. Tapi..


Sebenarnya memang benar projek menaiktaraf pintu gerbang Selangor yang mencecah RM10 Juta ini telah diluluskan oleh Dato Menteri Besar Selangor.

Cuma yang salahnya ialah apabila nama Azmin Ali yang baru dapat gelaran Dato Seri baru-baru ini yang dipersalahkan..

Sedangkan ianya telah diluluskan oleh Menteri Besar Selangor yang sebelumnya dan projek bermula pada 15.4.2015 dan dijangka siap 20.10.2016.

Keseluruhan kos adalah RM9.8 juta bukannya RM9.7 Juta seperti yang didakwa, Tender terbuka telah dilakukan oleh pihak JKR.

Ianya dibiayai oleh Penderma-penderma dan sebagai imbuhan atau balasannya akan di lekatkan nama penderma-penderma pada tiang nanti.

Bagi aku penderma-pemderma ni boleh diletakkan dalam kategori 'berkira' sebab derma tak sampai RM10 Juta mahu nama mereka diletakkan disitu.. Arab yang derma RM2.6 Billion kepada Najib tu langsung tak minta apa-apa.. malah nama pun tak mahu disebut..

Tak mahu disebutlah kononnya.. kalau disebut nanti nama Tok Arab yang dikatakan menderma tu, media-media dari seluruh dunia pergi tanya Tok Arab tu dan Tok Arab tu nafikan.. nak cover macam mana pulak?

Berbalik kepada isu pintu gerbang tu.. buat masa ini Kerajaan Negeri mendahulukan kos kerja, penderma sudah ada serta wang derma akan diserahkan kpd kerajaan.

Info-info di atas buka aku reka cipta sendiri tapi aku dapat dari YB Haniza Talha, Timbalan Ketua Wanita PKR Pusat..

Haniza juga bukan mereka cipta fakta tapi dia dapat dari Dato Hamizah, Pengarah JKR Selangor..

Baca ni..

SIAPA LULUSKAN NAIKTARAF PINTU GERBANG SELANGOR? 
Maklumat di bawah bagi menyangkal fitnah yg ligat disebarkan terhadap YAB DS Azmin Ali oleh pihak tidak senang melihat perubahan dan pencapaian negeri Selangor. 
Gerbang. Diluluskan 2 tahun yg lalu oleh mantan MB. Open Tender JKR. Pembaikian, pengubahsuaian dan naik taraf. 
Berikut adalah maklumat tambahan dr Dato Hamizan, Pengarah JKR Selangor:
Naiktaraf fasad kota darul ehsan. 
1. Kos RM 9.8 juta 
2. Mula 15.4.2015 
3. Jangka siap 20.10.2016 
4. Kemajuan 9% 
5. Jadual 15% 
6. Skop kerja :-
a. Naiktaraf kemasan pada fasad 
b. Letrik 
c. Special lighting 
d. Lanskap 
e. Cat 
f. Tangki air untuk kerja senggara
Titah Tuanku. Dibiayai oleh Penderma Penderma. Akan di lekatkan nama penderma-penderma (kecil sahaja) pada tiang nanti. 
Buat masa ini Kerajaan Negeri dahulukan kos kerja. Penderma sudah ada. Wang derma akan diserahkan kpd kerajaan. 
Open tender. Kontraktor berjaya adalah yg mengemukakan kos terendah. 
Kota darul ehsan itu sudah comot dan perlu dinaiktaraf. Tidak pernah dinaik taraf sebelum ini. 
Kepada penyebar2 fitnah, segeralah bertaubat dan mohon maaf. Lebih baik sebar maklumat tentang skim2 bantuan kerajaan negeri, dapat juga bantu rakyat marhaen.

Kalau tak puas hati jugak.. sila tinggalkan komen anda di ( SINI )


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails