Monday, November 2, 2015

Haji Hadi Cuma Tak Mahu Najib Terus Gunakan Khidmat APCO kot?


Aku yakin bukan aku saja tapi ramai lagi rakyat Malaysia yang celik politik dan mengikuti perkembangan politik yang mutakhir ini nampak tak berkembang pening dengan kenyataan Haji Hadi ini..

Kalau dulu ada seorang pemimpin PAS yang kini rasanya dah kurang aktif dalam politik sering mengatakan "Kita bukan gila nak berkuasa tapi nak ambil kuasa dari orang gila"..

Tapi menurut Hadi seperti dilapor Mingguan Malaysia hari ini, PAS bersedia menasihati kerajaan BN dalam hal seperti 1MDB, cukai barangan dan perkhidmatan (GST), perumahan serta kejatuhan nilai ringgit.

Kesediaan itu tertakluk kepada syarat agar Umno mengubah pemerintahannya selaras dengan Islam.

"Kita nak tolong selesaikan masalah, kita bukan nak rebut kuasa. Kalau Umno ubah kuasa dengan konsep Islam kita akan bantu dia.

"Yang penting kita nak ubah pemerintahan kepada lebih baik berasaskan tuntutan Islam," kata Hadi

Nak mensihat bukannya nak rebut kuasa.. kalau sekadar nak menasihat saja baik tak payah bertanding dalam pilihanraya, tubuh firma perunding macam APCO tu lagi baik..

Antara isu yang nak dinasihati oleh PAS ialah 1MDB, GST, Perumahan, Kejatuhan nilai ringgit dan sebagainya..

Persoalannya disini.. pernahkan PAS memerintah negara ini sedangkan UMNO/BN dah berpengalaman hampir 60 tahun memerintah negara..

Secara lojiknya tak ada sesiapapun yang terbukti berpengalaman mahu mendengar nasihat dari orang yang tak berpengalaman.. dan tak ada sesiapapun mahu mengajar itik berenang..

Najib tentu gelak berguling-guling bila membaca laporan tentang kenyataan Haji Hadi itu.. dalam hatinya tentu berkata "Dia ni nak nasihat atau nak melingkup aku ni?.. perintah Terengganu dan Kedah pun hanya sepenggal nak nasihat aku pulak..."

Nak nasihat tentang isu perumahan pula... semua rumah untuk mangsa banjir di Kelantan tahun lepas tu dah siap ke?

Cuba baca dan fikirkan semasak-masaknya apa kata Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah..

Bekas pemimpin PAS itu berkata, ini kerana kerajaan BN sendiri seolah-olah tidak mengendahkan titah Majlis Raja-raja Melayu baru-baru ini agar masalah 1Malaysia Development Berhad (1MDB) diselesaikan segera.

"Kerajaan hari ini tidak makan nasihat sejak 58 tahun mereka memerintah baik semasa PAS dalam kerajaan atau di luar kerajaan. Mengapa sekarang mereka mahu mendengar nasihat PAS?

"Majlis Raja-raja mengeluarkan kenyataan rasmi bulan lepas tentang perlunya sesuatu tindakan diambil kerajaan menangani madalah besar ekonomi dan kepercayaan terhadap negara.

"Sehingga kini pihak kerajaan tidak membuat apa-apa kenyataan atau tindakan.

"Adakah PAS berpendapat mereka ada pengaruh lebih besar daripada Majlis Raja-raja Melayu ke atas kerajaan?" katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau dipercayai merujuk kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang berkata PAS hanya mahu menasihati kerajaan dan bukan mahu mengambil alih kuasa - The Malaysian Insider

Adakah PAS berpendapat pegaruh mereka lebih besar dari Raja-raja?..

Fikir-fikirkan...


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails