Thursday, July 30, 2015

Waris MH370 anggap laporan penemuan sebagai cerita murahan..


Jangan kata dia.. kalau insiden ini melibatkan kaum keluarga kita, kita juga mungkin mempunyai perasaan yang sama dengan waris MH370 ini..

Mana taknya.. mula-mula kata jatuh di Laut Cina Selatan, kemudia kata jatuh di Selat Melaka, lepas tu kata jatuh di Laut Cina Selatan pulak.. akhirnya jatuh di Lautan Hindi.. akhirnya kata hilang..

Memang putus harapan kalau berulang kali diberikan maklumat yang langsung tak betul macam tu..

Jadi tak hairanlah kalau ada waris MH370 kata "Saya sudah masak dengan drama murahan sebegini,"

Ni laporannya...

KUALA LUMPUR: "Saya mahu tahu di mana dia dan apa yang sudah terjadi kepadanya." 
Kenyataan ringkas daripada seorang waris penumpang MH370 yang enggan dikenali itu diterima selepas penemuan cebisan sayap yang juga dikenali sebagai flaperon itu di Pulau Reunion berdekatan kepulauan Madagascar, yang berkemungkinan serpihan pesawat MH370 MAS yang hilang pada Mac 2014 bersama 239 penumpang . 
Waris berkenaan juga menyatakan, akan tetap sabar menanti perkembangan terkini penemuan itu dan berharap ada sumber lain yang boleh menenangkan hatinya yang berdebar sejak berita itu tersebar pada Rabu. 
Sementara itu, seorang lagi waris penumpang MH370 yang enggan dikenali memberitahu, penemuan serpihan itu merupakan berita tidak masuk akal selain konspirasi pihak tertentu dengan tujuan yang tertentu. 
"Tuhan memerhati mereka yang memainkan konspirasi ini, hebat gerak geri cerita MH370 ini sejak hilang dahulu sehingga sekarang." 
"Saya sudah masak dengan drama murahan sebegini," jelasnya. 
Dalam pada itu seorang lagi waris penumpang MH370 yang juga enggan dikenali menyifatkan berita itu hanya menyakitkan hatinya. 
"Kita tidak tahu betul atau tidak, sakit hati sahaja apabila membacanya," ujarnya ringkas. 
Pada Khamis, Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai memaklumkan, Malaysia menghantar satu pasukan khas ke Pulau Reunion untuk menyiasat sama ada serpihan yang ditemui adalah milik penerbangan MH370 yang hilang lebih setahun lalu.
Jelasnya, sebarang penemuan perlu diteliti sebelum pengesahan boleh dibuat. 
Sebelum ini, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, spekulasi mengenai MH370 yang tersebar di media sosial tidak mudah dihalang, meskipun kerajaan telah melarang maklumat sedemikian dikongsikan. 
Jelasnya, maklumat itu kadang-kala datang dari luar negara dan kemudiannya disebarkan oleh pengguna media sosial tempatan lapor AstroAwani

Itulah!! berbelit-belit sangat kenyataan-kenyataan media dalam sidang media Menteri yang terlibat tu termasuk Najib.. rakyat sendiri pun dah tak percaya..


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails