Thursday, July 2, 2015

JVC Shah Alam tutup dan pindah pun salah Azmin?.. Alahai macai...


Facebooker UMNO ni mesti dah ketandusan modal untuk menyerang Kerajaan Negeri Selangor sebab tu perkara yang tak ada kaitan langsung dengan Kerajaan Negeri..

Asal ianya berlaku di Selangor semua nak dikaitkan dan dipersalahkan Azmin sebagai Menteri Besar dan juga Kerajaan Negeri Selangor..

Hinggakan kilang JVC di Shah Alam menghentikan operasinya pun dijadikan modal untuk menyerang pentadbiran Azmin.


Semalam seorang facebooker pro UMNO telah memuat naik satu status dalam laman facebooknya.. tujuannya tak lain dari untuk memburukkan Kerajaan Negeri Selangor.

Tulisnya.. "Banyak kilang tutup satu demi satu di Selangor".

"Pentabiran Selangor makin kucar kacir. Terkini Kilang JVC di tutup dan semua perkerja di buang di Selangor" tambahnya lagi.

Statusnya itu telah menerima lebih dari 270 'Likes' dan telah dikongsi oleh lebih dari 80 individu..

Bagaimanapun aku yakin, yang klik 'likes' pada status itu hanya untuk menghentam admin facebook tersebut, kerana majoriti komen mengutuk status yang kelihatan amat boodoh sekali itu..

Antara yang mengutuknya ialah

Fadhlan Lanzz "Hehhee.. bukan ke yg mentadbir ekonomi malaysia.secara keseluruhan nye ada lah kerjaan bn ke ? ikiki nak tipu org bior org tu duk ceruk hutan...hahahha" 
Muhammad Syafiq "Bkn ekonomi kt selangor ni bwah pentadbiran malaysia ke..? Hahaha lawak la ko ni admin.. dasar bodoh mcm ahmad maslan" 
Kiram Sogip "Bangang tu kekdg kene simpan sket ratu.. Patut la tk laku2.. Muahahahaa" 
Tuc Pemburu Broker "Biasanya kilang2 nie ditutup pasai syarikat utama depa alami krisis kewangan atau keadaan kemelesatan ekonomi yg dihadapi negara... Tak tau pulak punca kilang tue ditutup pasai MB dia daripada PKR...kuikuikui" 
Lang Sewah "Admin ni ingat yg baca status dia ni mok cik pok cik yg depa boleh juai temberang ngan bagi beras...bag skolah dekat nak ngundi tu kot! 
Asy-Shahrir Ar-Ramadhani "Siapa yang mentadbir negara keseluruhannya? Tentulah umno yang banyak duit dan banyak juga hutangnya.. Sebab umno lah juga ekonomi negara merundum.. JVC bukan jenama selangor tapi universal maka tak logik pentandbiran selangor dijadikan sebagai alasan yang tak relevan.. Dah habis modal agaknya... 
"Bab air pun asalnya syabas drpd kroni umno, dan mereka juga yang mensabotaj sedangkan boleh je buat tindakan sendiri inisiatif sendiri memperbaiki sistem kerana kewangan sendiri pun ada cuma dengki je tu... Tukar je la orang2 di syabas tu yang tak pandai buat kerja... Zaman Abdullah & MB umno pun ada juga krisis air, bukan tak ada langsung pun.. Tapi suka juga dengar orang balas komen ni kaitkan benda yang tak ada kena mengena... 
Fadzli Nor "Nk jd hero, tp buat komen yg bodoh. Penutupan JVC bkn sbb azmin. Makcik aku keje kt cni dr zmn dia bujang. Dia da cite kt aku td. Yg xtau cite lbh baik diam je.. Kang klu ckp bodoh kang marah. 
Azrin Shah Aziz "Aduhai ! Akhirnya hari ini terjumpa juga satu kenyataan paling BANGANG untuk tahun 2015 ini. Tapi selepas di amati betul2 pada si penyatanya, memang patutlah rupa2nya si penyatanya DUA KALI BANGANG. Nasib dialah, dah dia pergi menyokong PARA PEMIMPIN BANGANG, kesudahannya dia pun TERIKUT JADI BANGANG. 
Mohd Hablin "Ratu naga pemfitnah, isteriku kerja di jvc shah alam.. Semua cerita sebenar kami tahu.. Kilang tutup sbb kurang produk, kos di malaysia tinggi dan sebab gst.. Bukan sebab azmin.. Tu sbb tutup dan pindah ke thailand. Pihak kilang beri pampasan.. Bodoh punya ratu naga dan penyokongnye.. Wtf

Lagi banyak kutukan pi lah jenguk facebook dia tu..

Kah.. kah.. kah.. kalau aku kena kutuk macam tu.. mahu dua minggu tak jenguk facebook.. itulah bodoh tu simpanlah sikit jangan ditunjukkan semuanya..

Pekerja tidak menghadapi masaalah pun sebab mereka dah dimaklumkan akan penutupan dan pemindahan operasi kilang tersebut dari awal tahun lagi..

Baca ni...

SHAH ALAM, July 1, 2015: 
About 500 workers from consumer and professional electronics devices corporation — JVCKENWOOD Malaysia Sdn Bhd — were laid off as part of the Japanese company’s plans to relocate its operations, shutting down its plant here. 
News of the factory’s official closure today had been making its rounds over social media, attracting netizens to lament on the workers’ plight and the state of economy. 
While some described the sudden closure as being unfair to the workers, checks by The Rakyat Post revealed that this was not the case. 
The workers were not laid off suddenly as they were already notified of the closure earlier this year,” a factory worker said. 
While some of the staff were retrenched, appropriate compensation was paid and JVC had also assisted others to secure employment elsewhere
“They told us that the factory operations were moving to Thailand,” said the worker. 
It was reported last year that JVC had cut its workforce globally by 14% to just under 20,000 people and about 90% of production now took place mostly in Indonesia and Malaysia. 
Checks on jobstreet.com have shown that JVC is still hiring staff for its Tampoi plant in Johor. 
Similarly, a few metres away, Ansell Malaysia Sdn Bhd’s operations have also ceased and its workers were retrenched yesterday. The Australian company made healthcare protective gear. 
A worker on site said: “They are moving their operations to Malacca. They have already told us about this six months ago and compensation was also paid out.”~ RakyatPost



Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails