Monday, June 1, 2015

Jika hanya sampah menyokong maka Najib akan tenggelam dalam timbunan sampah kata Bekas Menteri


Perdana Menteri Datuk Seri Najib tidak akan dapat mengetahui siapakah anggota kabinet yang sebenarnya tulin,tulus ikhlas menyokongnya menangani 1MDB dengan mencabar mereka meletak jawatan.

Mustahil mereka akan berbuat demikian.

Sebaliknya beliau mestilah mencabar mereka supaya tampil kehadapan menyerang balas Tun Dr.Mahathir di TV3 dan di akhbar - akhbar seperti yang dilakukan oleh Pengerusi BNBC Sharir Abdul Samad atau Presiden Mubarak Abdul Aziz Abdul Rahman.

Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin,Timbalan Presiden UMNO Muhyiddin Yasin, Naib Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi dan Shafie Afadal sepatutnya telah mendahului Sharir Samad dalam berbuat demikian dan dengan itu tidaklah Najib berada dalam krisis keyakinan diri yang amat runcing.

Anggota-anggota sepatutnya sedar serangan balas Sharir Samad tidak bagitu berkesan kerana beliau diketahui umum sebagai sedarah,sejiwa, sebulu dengan Musa Hitam menyimpan dendam kesumat sekian lama terhadap Tun Mahathir.

Dan sokongannya juga tidak dilihat sebagai sokongan generasi muda seperti sokongan yang terlihat kepada Tun Mahathir sekalipun beliau sudah tua.

Yang jelas kerana terpampang di akhbar-akhbar perdana dan di TV 3 menjadi suara berani menyerang balas Tun Dr.Mahathir bagi mempertahankan kepimpinan Najib dalam masalah IMDB terdiri dari orang-orang yang sudah hilang authoriti dan integriti, yang menyeleweng dari parti asal atau dari parti yang sudah bengkrap,orang yang tidak lagi diterima bukan sahaja oleh rakyat biasa tetapi dipandang serong oleh orang UMNO sendiri.

Juga menjadi persoalan besar mengapakah Ahmad Zahid Hamid Naib Presiden No1,eorang yang paling popular dalam parti tidak jelas pendiriannya.

Jika hanya sampah-sampah yang jelas menyokong maka akhirnya Najib akan tenggelam dalam timbunan sampah. Maka itu eloklah dari meletakan jawatan yang akan memecahkan belahkan parti dan kerajaan maka seorang demi seorang menteri kabinet muncol di TV3 menyerang balas Tun Dr. Mahathir.

Janganlah biarkan Najib kelihatan oleh rakyat kesaorangan dalam perjuangan mempertahankan diri sekalipun beliau telah mendakwa di Perlis beliau tidak kesaorangan ~ Zamkata


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails