Tuesday, April 21, 2015

Tempo siar gaya hidup mewah Rosmah sempena kehadiran Najib ke Indonesia.. kenapa agaknya?


Sebenarnya laporan yang disiarkan oleh Majalah Tempo dari Indonesia ini suatu masa lalu pada sekitar Februari 2015 pernah disiarkan oleh Tempo versi online.

Bezanya tajuk bagi dalam laporan khas majalah Tempo sempena ulangtahun ke-60 Persidangan Asia Afrika yang akan dihadiri Najib, Khamis ini ialah “Hidup mewah sang perdana menteri”.

Manakala tajuk bagi versi online 'Sekali Tata Rambut, Istri Najib Razak Habiskan Rp 4,28 Juta'.. isinya adalah sama..

Berikut adalah laporan dari Malaysiakini...

Kunjungan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke Indonesia bakal disambut dengan laporan sebuah majalah paling berpengaruh di republik itu berhubung gaya hidup mewah beliau dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor. 
Rencana bertajuk “Hidup mewah sang perdana menteri” itu ditampilkan dalam laporan khas majalah Tempo sempena ulangtahun ke-60 Persidangan Asia Afrika yang akan dihadiri Najib, Khamis. 
Tempo antara lainnya memetik laporan The New York Times, yang menyebut mengenai minat Rosmah pada beg tangan mewah dan barang kemas. 
Majalah tersebut turut menggariskan mengenai kegemaran Najib dan Rosmah pada jam tangan mewah, seperti ditunjukkan oleh NGO pemantau jenayah Malaysia, MyWatch. 
Tempo malah menyebut bahawa Rosmah memiliki sekurang-kurangnya empat jam tangan mewah, sedangkan gaji suaminya hanya sekitar RM350,000 setahun. 
“Gaya hidup Najib dan keluarganya itu memancing kemarahan masyarakat Malaysia,” laporan itu dipetik. 
Selain itu, laporan tersebut juga membangkitkan mengenai bayaran RM1,200 untuk dandanan rambut Rosmah. 
Tidak ketinggalan, isu harta yang diraih anak tiri Najib, Riza Aziz, yang membeli apartmen mewah di New York dan rumah mewah di Beverly Hills.

Ini pula versi online yang disiarkan majalah Tempo..


TEMPO.CO, Kuala Lumpur - Rosmah Mansor, istri Perdana Menteri Malaysia Najib Razak, mengaku biaya salonnya tidak murah. Sekali menata rambut, ia biasa merogoh kocek hingga 1.200 ringgit atau setara Rp 4,28 juta. Sedangkan untuk penata busananya, sekali datang tarifnya 500 ringgit atau setara Rp 1,78 juta.

Padahal dalam sehari ia beberapa kali menghadiri acara. Tentu penampilannya harus disesuaikan. "Kami harus berbusana yang indah sesuai fungsi," ujarnya. Para penata rambut dan penata busana itu biasanya dipanggil untuk datang ke rumahnya.

Demi menjaga penampilan pula ia konsisten untuk menggunakan tas-tas bermerek. The New York Times menulis Rosmah adalah penggemar tas bermerek Birkin. Ia sedikitnya memiliki sembilan tas dan dompet keluaran Hermes, yang namanya terinspirasi oleh penyanyi dan aktris Jane Birkin itu.

Tas mewah ini memang menyasar para selebriti. Satu tas berharga antara US$ 9.000 hingga US$ 150 ribu (antara Rp 115,8 juta hingga Rp 1,93 miliar).

Media asal AS ini menulis Hong Kong adalah tempat belanja favorit Rosmah, terutama untuk membeli perhiasan. Media ini mengaku mengantongi kuitansi pembayaran Rosmah yang nilainya mencapai jutaan dolar AS pada 2008 dan 2009. Pada satu kesempatan yang sama, ia memborong sekaligus cincin berlian dan zamrud serta gelang berlian, zamrud, dan ruby.

Menurut laporan terbaru Asia Sentinel, gaya hidup mewah Rosmah menjadi pusat dari perpecahan dalam keluarga Razak. "Saudara-saudara Razak secara terbuka mengkritik Rosmah di meja makan malam atau acara keluarga lainnya," kata seorang sumber, seperti dikutip Asia Sentinel.

"Kini keluarga Nazir pindah ke Oxford, tempat ia menghabiskan 60 sampai 70 persen dari waktunya. Kakaknya, Nizam, menghabiskan waktu bersama keluarganya di Boston. Dua kakak laki-lakinya, Johari dan Nazim, juga tidak bisa bergaul dengan Rosmah," kata sumber itu.

Sepenuhnya silalah baca di SINI


Persoalannya ialah mengapa ya Najib diserang majalah ini ketika beliau mahu menjejakkan kakinya ke Indonesia?

Siapa dalang agaknya??


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails