Tuesday, March 31, 2015

Hasan Malek nak letak jawatan kalau harga minyak naik?.. Kirim salam laaa..


Kenyataan yang kononnya dari Hasan Malek di atas telah berlegar dalam beberapa laman Facebook dan juga Blog sejak semalam.

Tapi aku meraguinya sama sekali bila ada antara kenyataan itu berbunyi beliau akan meletakkan jawatan sebagai Menteri di KPDNKK dengan serta merta jika berlaku kenaikkan harga petrol dalam masa terdekat ini..

Baca ni..


Sebabnya.. boleh dikatakan sesuai dengan peribahasa baru yang belum dimasukkan dalam Kamus Dewan iaitu 'Jauh panggang dari babi'.. mana mungkin Menteri UMNO ada sifat prihatin sebegitu rupa..

Nak letak jawatan sebab tidak bersetuju dengan kenaikkan petrol itu?.. kirim salam lah!

Rakyat menderita ke.. rakyat tak cukup makan ke.. tak adanya dia nak peduli..

Sebab mereka tak merasakan keperitan yang rakyat (tak termasuk macai) rasakan dengan peningkatan harga barang yang dah jadi macam pesta pulak ni..

Sebab semua keperluan mereka ditanggung oleh rakyat yang membayar cukai..

Keraguan aku itu terbukti benar bila Hasan Malek menafikan kenyataan itu datang dari dia.. dan dia kata biadap sungguh individu yang dah mendajalkan dia tu..

SHAH ALAM – Menteri Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Hasan Malek hari ini menafikan penyebaran gambar paparan skrin yang menunjukkan ‘jaminan’ beliau bahawa tiada kenaikan harga minyak akan berlaku bulan depan.

Beliau menafikan perkara itu melalui laman Facebooknya, hari ini dengan menyifatkan penyebaran itu suatu kebiadaban.  
“Satu kebiadaban dan sikap yang tidak bertanggungjawab,” katanya.  
Melalui paparan skrin yang menggunakan namanya itu, ia turut menyebut bahawa beliau rela hati meletakkan jawatan sebagai menteri jika harga minyak naik.  
Hari ini, kerajaan akan mengumumkan harga minyak baru bagi April 2015 yang bakal terpakai untuk tempoh sebulan ~ Sinar Harian

Jangan mimpilah pemimpin UMNO yang ada nak letak jawatan demi rakyat.. kalau boleh jawatan tu nak dipegang sampai mampus!

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails