Tuesday, December 2, 2014

Menteri Gelabah Bila Ditanya Benarkah UMNO Bayar Blogger?


Kalau kita berada ditempat Shabery Cheek ni, rasanya kita pun serba salah dan gelabah jugak nak menjawab soalan wartawan tentang samada benar atu tidak UMNO membayar Blogger 'Bangang' seperti yang Najib kata tu..

Nak nafikan nanti wartawan tanya pulak "Adakah Dato' Seri setuju jika saya menganggap Perdana Menteri telah berbohong mengenai isu ini?

Takkanlah nak jawab "Ya!! Saya setuju, Dato' Seri Najib telah membohongi ahli-ahli UMNO dan rakyat 1Malaysia mengenai perkara ini..

Kalau jawab macam tu.. ianya upama kata pepatah dulu-dulu 'Menuang pasir ke dalam periuk nasi sendiri' manakala pepatah sekarang pulak 'mencabut plug dari periuk nasi yang sedang memasak nasi'..

Bersara awallah jawabnya dia kalau macam tu punya jawapan yang diberikannya..

Kalau dijawabnya "Ya!! Benar.. UMNO membayar Blogger-blogger itu.." .. masaalah jugak..

Nanti datang pula soalan "Dana dari mana digunakan? Dana Kerajaan atau dana UMNO?".. "Berapa jumlah RM yang dibayar tu"..

Jawapan dari Shabery Cheek mengenai soalan wartawan itu samada benar atau tidak UMNO membayar Blogger 'Bangang' ialah.."Saya tidak tahu. Saya tidak tahu jika kita membayar mereka atau tidak, "

Dia nak bohong siapa agaknya? kan Najib dah nyatakan dengan jelas.. “Bloggers kita ni cari makan dengan siapa? Pergilah tembak pembangkang. Itu cara kita nak menang dalam peperangan. Jangan perang sesama sendiri. Tak masuk akal. BANGANG,”

KUALA LUMPUR: Caught in a tight spot, Umno supreme council member and minister of communications and multimedia Shabery Cheek struggled to give a straight answer to questions from the media on whether Umno funded cybertroopers to wage an online war against the opposition.

Denying any move by Umno to pay cybertroopers, Shabery was however unsure if bloggers were being paid to write flattering entries in support of Umno.

Saying, “I don’t know. I don’t know if we are paying them or not,” the minister did acknowledge that some bloggers were “sympathetic” to Umno but that they were merely supporters.

Defending his party’s president who apparently alluded to Umno-funded bloggers in his speech, Shabery said Najib Razak was misquoted.

He explained that all Najib said was that there were bloggers who were sympathetic to opposition leader Anwar Ibrahim and others who supported Umno instead.

Shabery insisted there was no mention of anyone being paid.

His declarations however were in direct contrast to the proud announcement made just days before by Puteri Umno that their “cyber commando” unit called Fire Ant Front were ready to wage all-out war on the opposition’s supposed Red Bean Army.

Speaking excitedly about this latest development was Puteri chief Mas Ermieyati Samsudin who said, “We realise the seriousness of the situation. We are using digital technology and social media to counter-attack (the opposition).”~ Free Malaysia Today

Jadi nak cover Najib punya pasal terpaksalah memberikan jawapan yang menunjukkan walaupun dia tu Menteri Komunikasi dan Multimedia tapi dia langsung tak tahu apa yang berlaku di bawah Kementeriannya..





Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails