Sunday, October 12, 2014

Sejak bila Padang Kota dah jadi harta depa ni? (Video Inside)


Kalau aku lah.. aku malu nak halau orang tak tentu pasal macam ni, sebab Padang Kota ni bukannya milik mak bapak aku..

Tapi yang hairannya.. ada juga yang tak sedar diri, Padang Kota itu dianggapnya macam harta depa yang pulak..

Tapi tak tahulah pulak aku.. mungkin setengah dari tanah yang ada di Penang ni termasuk Padang Kota tu harta depa kot..

Speaker Square yang ada dipenjuru Padang Kota itupun seolah-olah harta depa pulak.. siapa boleh bercakap, siapa tak boleh bercakap depa yang tentukan..

Tapi dari satu sudut yang lain.. tindakan puak-puak yang dikatakan penyokong UMNO ini sebenarnya bagus.. amat bagus sekali.

Ianya akan terus memekarkan perasaan benci oleh masyarakat terhadap UMNO Pulau Pinang kerana adanya penyokong yang tidak rasional ini..

Kalau tak setuju sekalipun hantarlah orang untuk berhujah bukannya datang untuk menghalau dan memaki orang macam ni..

Laporan berkaitan.. 

Perhimpunan anti-Akta Hasutan 1948 anjuran Suaram hari ini diganggu sekumpulan lelaki yang menyokong undang-undang itu, dengan bertempik meminta mereka meninggalkan tempat itu.

"Balik! Balik!" jerit mereka dan menolak peserta himpunan yang jumlahnya lebih besar itu.

Turut kelihatan dalam kumpulan itu seorang anggota Persatuan Mukabuku Pulau Pinang, yang memakai kemeja-t bertulis "Pertahankan Akta Hasutan".

Antara yang dihalau pula daripada Padang Kota termasuk aktivis Suaram Ong Jing Cheng dan Prema Devaraj serta Toh Kin Woon daripada BERSIH.

Sebelum ini, jurucakap Persatuan Mukabuku Pulau Pinang menggunakan pembesar suara dan berkata “selagi kumpulan itu ada, Akta Hasutan akan tetap diteruskan” lapor Malaysiakini

Video berkaitan..


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails