Wednesday, September 24, 2014

Di Pengkalan Kubor, UMNO vs UMNO, PAS pulak vs PAS..


Sekali sekala best jugak membaca blog-blog Pro UMNO ni.. terutamanya yang ayat-ayatnya taklah teruk gila dan kaya dengan ayat-ayat lucah tu..

Dalam hal pilihanraya kecil DUN Pengkalan Kubor ni.. coverage banyak dibuat oleh blogger-blogger Pro UMNO yang dengarnya ramai berkampung disana..

Kawan tapi lawan akupun ada kat sana dah seminggu kalau tak silap aku.. Menariknya kebelakangan ini ramai di antara mereka meluahkan rasa tidak puas hati dengan UMNO kawasan itu...

Laporan dari The Flying Kick ni nampak adil sikit buat PAS dan UMNO, jadi aku siarkan disini..

Baca ni..

Tanpa perlu beretorik besar-besaran, atau berlagak seolah-olah alim mahupun penuh tawadduk, di Pengkalan Kubor yang kebanyakan golongan mudanya majoriti terlibat dalam kegiatan menyeludup beras, DUIT adalah elemen utama.

Di kalangan UMNO-BN, yang menjadi isu ialah UMNO-BN Kelantan tersangatlah gedebe dan enggan memberikan kerjasama.

Banyak isu yang muncul dan diperkatakan, terutama sekali apabila UMNO-BN tempatan berlagak seolah-olah mereka serba tahu dan enggan memberikan bantuan sewajarnya.

Malah, ramai yang datang ke Pengkalan Kubor, membuat kesimpulan awal bahawa UMNO-BN Pengkalan Kubor dan Kelantan, khususnya tak mahu menang kerana ia turut melibatkan faktor ICU dan kewangan kepada PDM dan Bahagian.

Itu masalah UMNO-BN.


Bagaimanapun, isu yang sama turut melanda dalam jentera PAS. Jentera utama propaganda PAS, Muslimat mempamerkan apa yang sedang berlaku di Pengkalan Kubor.

Dua kumpulan yang wujud hasil daripada pemilihan UPU, melibatkan kumpulan Wan Rosdi dan kumpulan yang telah kena CAH KETING, membuatkan slogan 'SATU UNDI SATU KRONI' begitu terkenal.

Beberapa kumpulan Muslimat terutama dari Terengganu, sudah pun meninggalkan pos dan sarang masing-masing untuk pulang.

Jentera cantas yang ditubuhkan khas oleh PAS pula, gagal mencantas dan melakukan sabotaj apabila beberapa orang daripada mereka telah ditangkap.

Walaupun ada Muslimat PAS yang membuat kempen dari rumah ke rumah, memutarbelitkan isu seperti JANGAN UNDI CIKGU DI, dengan alasan, Cikgu Di (Mat Razi Mat Ail) kalau menang pun tidak dapat berbuat apa-apa, namun ada pula kumpulan Muslimat lain yang berkempen agar jangan mengundi calon PAS, Wan Rosdi.


Namun seperkara yang paling ketara ialah PERSAMAAN antara masalah yang dihadapi oleh UMNO-BN dengan PAS iaitu DUIT.

Mungkin ramai yang tidak tahu, SPRM berada di Pengkalan Kubor kerana masalah ini.

Secara terang-terang, di Pengkalan Kubor, ada pengundi-pengundi atau lebih tepat lagi broker-broker mereka yang bertindak mencari keuntungan segera dengan menuntut pembayaran buat mereka.

Dan secara terang-terang juga, perbuatan menyogok pengundi dengan beberapa kaedah, akan dlihat sebagai rasuah.

Silalah sambung bacaan anda di ( SINI )

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails