Sunday, March 30, 2014

Pesawat MH370 sah dirampas?.. TV2 dah kena 'hack' ke ni?

Setelah melewati 3 minggu kehilngan pesawat MH370 menjadi misteri, kepastian yang ditagih masih samar bagaikan digantung tidak bertali.

Spekulasi bersilih ganti melalui berbagai medium sosial seperti Twitter, Blog, Facebook, WhatsApp, Instagram dan berbagai lagi membuatkan Kerajaan meminta rakyat mempercayai hanya saluran berita yang rasmi.

Media-media elektronik seperti TV1, Tv2, dan juga TV3 serta lain-lain media yang dikawal kerajaan perlu dipercayai oleh rakyat sebagaimana yang diminta oleh pemimpin-pemimpin Kerajaan.

Bagaimanapun timbul berbagai spekulasi dan pertanyaan bila mana secara tiba-tiba sebuah TV yang dikawal oleh Kerajaan menyiarkan apa yang dipanggil mereka sebagai rerayap yang menimbulkan kontroversi.

Hingga ada yang mengatakan media elektronik yang dikawal oleh kerajaan itu telah digodam oleh penyokong Pakatan Rakyat sepertimana fitnah yang tersebar terhadap Kapten Zaharie.

Pada pukul 12.05 a.m ketika tayangan Telemovie bersiaran, TV2 telah memaparkan apa yang dikenali sebagai "rerayap" mengenai insiden MH370 dengan mesej "PESAWAT MH370 SAH DIRAMPAS".


Walaupun tidak ramai yang menyedari perkara itu, sekeping gambar "Print Screen " yang dimuatnaik ke dalam media sosial telah menjadi viral dan rata-rata terkejut dengan pengumuman itu.

Bagaimanapun menyedari kesilapan telah berlaku pihak TV2 dengan kadar segera telah mengeluarkan kenyataan memohon maaf tentang tersiarnya rerayap itu.

Mereka juga turut mengatakan satu siasatan dalaman sedang dilakukan bagi mengenal pasti punca kecuaian yang berlaku.


TAHNIAH buat TV2.. cepat dalam memohon maaf bila sedar adana kesilapan.. bukannya seperti pihak yang menuduh Kapten Zaharie tu..

FBI dah sahkan Kapten Zaharie tak terbabit dalm kehilangan MH370 itu pun dia buat tak peduli..

Siapa dia itu?.. lihatlah di ( SINI )

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails