Wednesday, January 30, 2013

PANAS!! Bekas Puteri UMNO sedih dirinya difitnah pemimpin UMNO.. (Video Inside)


Ibu Tunggal Siti Azma Mohd Zin, 34, yang juga bekas ahli Puteri Umno dicaci dan difitnah oleh ADUN Umno Paka selepas kisah kemiskinan hidupnya yang 'tinggal dalam rumah kotak' disiarkan dalam sebuah akhbar tempatan.

"Sepatutnya dia (ADUN Paka) mari jumpa saya......(tapi) dia kata (tentang saya) di (program) sekolah tu, macam-macam (dia kata) orang sampaikan (kepada saya).....emak (saya) beli ikan dipasar, balik menangis kata (tentag apa yang orang cakap) tentang saya,"

"sepatutnya bila (dia) tahu, dia baca suratkhabar, dia mari tanya sendiri....betulkan benda (perkara itu)...... ni dia dengar hak orang kata......bukan saya masuk (berita0 dalam suratkhabar minta tok laki (suami),"ujar Azma dengan nada sayu.

Katanya, beliau bekerja di kedai makan untuk menyara kehidupannya tiga beranak, sehingga lewat malam dan kadangkala sehingga dinihari jam 2 pagi, bukannya melakukakn perkara yang tidak baik.

Menurutnya, sebab itu beliau membuat rumah berdindingkan papan lapis dan beratap zink umpama 'rumah kotak', agar tidak menyusahkan keluarga kehidupan ibunya, sekiranya beliau tinggal dengan keluarga.

Siti Azma berkata demikian ketika dikunjungi oleh timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Terengganu Ustaz Satiful Bahri Mamat, di 'rumah kotaknya' di Kampung telaga MAS Paka, dekat sini pada Selasa, 29 Januari.


Katanya, ibunya yang tinggal bersebelahan rumahnya di kampung tersebut telah berpisah dengan bapanya, yang masih menetap di Tanah Rancangan Felda Kerteh.

Ekoran fitnah dan cacian ADUN Paka itu, Azma mendakwa anak perempuannya yang berumur 18 tahun turut tertekan dan 'trauma' sehingga duduk didalam bilik dan tidak keluar ke mana-mana.

"tak sedih bak po (kenapa) emak balik menangis-nangis depan kita, kita pun sebak lah, anak (perempuan) saya pun jadi tekanan (tertekan)....tekanan (kepadanya sehingga) tidak pergi ke mana-mana,

"sebelum ini dia tak pergi mana pun, (cuma) pergi bekeja di kedai (makan), tolong basuh pinggan....tolong angkat air (minuman) bolehlah (upah) RM10,"jelasnya.

Menurutnya, antara fitnah yang kini sedang menjadi buah mulut orang ramai adalah tuduhan beliau terlibat dengan perbuatan maksiat, dan sering bertukar-tukar pasangan.

Beliau merasa cukup kesal dan terlalu sedih kerana, katanya, seorang wakil rakyat tidak sepatutnya menyebarkan fitnah seumpama itu dikalangan masyarakat umum.

"dah tak sedih macamana saya, patut dia bertanya khabar...... saya 9anak beranak) makan atau tidak...... (tapi) dia tak tanya..........,"kata Azma yang tak dapat menahan sebaknya.

Lihat dan Dengar Kisah Sedih Siti Azma Mohd Zin Dalam Rakaman Video Ini


Laporan penuh mengenai kisah ini sila baca di BuletinOnline

Moral of the story..

Jika bekas Puteri UMNO yang banyak menghabiskan masa memperjuangkan UMNO sendiri akhirnya menjadi mangsa fitnah pemimpin UMNO malah tidak dipedulikan hidupnya oleh pemimpin UMNO sendiri..

Macai-macai UMNO tu tak payah lebih-lebihlah nak pertahankan pemimpin UMNO dan UMNO sendiri..

Kalau bekas Puteri UMNO sendiri menjadi mangsa fitnah oleh UMNO.. maka tak hairanlah aku yang dilabel sebagai penderhaka kepada UMNO pun menjadi mangsa fitnah juga... baca di ( SINI )

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails