Tuesday, January 15, 2013

#Listen ,Sharifah Zohra Jabeen kini trending di Twitter sebagai Tokoh Pembodohan Mahasiswa


 Semuanya gara-gara tindakan biadapnya merampas microphone dari seorang Mahasiswa bagi menghentikannya dari terus membentangkan hujahnya tentang BERSIH dan Pendidikan Percuma.

Mungkin kerana merasakan dirinya lebih berhak daripada KS Bawani untuk tinggal di Malaysia kerana beliau adalah Presiden Suaran Wanita 1 Malaysia (SW1M) dan Timbalan Ketua Wanita KIMMA maka beliau mempersoalkan pelajar tersebut mengapa tinggal di Malaysia.

Syarifah telah menunjukkan satu sikap dan budaya angkuh, sombong dan tidak hormat kepada orang lain, apatah lagi dalam konteks ini dia adalah tetamu yang dijemput masuk ke UUM untuk bertemu dengan pelajar dan sepatutnya berperanan sebagai seorang panelis sahaja.

Isu itu turut mendapat perhatian Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah di dalam twitternya.Menurut beliau mahasiswa termasuk Bawani berhak menyuarakan pandangan tanpa ada sekatan.


Dalam pada itu juga, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin dalam twitternya terpaksa menafikan suara Syarifah mewakili Umno BN.

Siapa agaknya Khairy nak perbodohkan?.. sedangkan jawatan yang disandang oleh Syarifah sebagai  Presiden Suara Wanita 1 Malaysia (SW1M) sendiri jelas membuktikan bahawa dia adalah sebahagian daripada jentera besar 1 Malaysia Najib.

Ekoran klip video itu juga, #Listen kini ibarat fenomena di laman sosial Facebook dan twitter.

Dan nama Sharifah Zohra Jabeen kini sudah trending di twitter sebagai tokoh pembodohan Mahasiswa menurut MiLo SuaM.

Sekaligus meletakkannya sebagai macai UMNO/BN paling popular di laman Twitter.

Dan berikut adalah sebuah video khusus untu Sharifah setelah video kusus untuknya oleh Namewee tersebar ( lihat di SINI ) sebelum ini..


Video Sharifah Zohra Jabeen memperbodohkan Mahasiswa tersebut sila lihat di ( SINI )

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails