Saturday, December 15, 2012

GEMPAR!! Gara-gara menyokong PAS, Pegawai Polis ini diugut dan ditukar ke Sarawak..


Selama ini kita hanya mendengar ada anggota Polis yang menyokong Pakatan Rakyat namun begitu apa yang kita lihat tindakan mereka adalah sebaliknya.

Cuma setelah bersara barulah mereka berani secara terbuka menyatakan pendirian mereka padahal Artikel 10 jelas menyatakan rakyat Malaysia BEBAS memilih dan menyokong mana mana PART POLITIK yang mereka suka.

Dan mereka yang bertugas sebagai anggota Polis juga adalah sebahagian dari rakyat Malaysia oleh itu mereka tidak dikecualikan dari artikel 10 itu.

TETAPI kini.. seorang wanita yang mendakwa dirinya adalah anggota Polis dengan beraninya menyatakan pendiriannya menyokong Pakatan Rakyat dan akibatnya beliau telah menerima ugutan.

Dari apa yang ditulis di laman FaceBook miliknya beliau mendakwa telah sekali lagi diugut oleh pihak atasannya dengan ugutan akan ditukarkan ke Sabah atau Sarawak jika terus menyokong Pakatan Rakyat, surat ugutan itu telah diletakkan di atas mejanya.

Walaubagaimanapun beliau bertegas tidak akan berganjak walau seinci pun pendiriannya terhadap sokongan saya kepada Pakatan Rakyat khususnya parti PAS,,,walau diugut bunuh sekali pun.

Tambahnya lagi “tahniah kepada boss dibalai tempat saya bertugas kerana sedia memuaskan nafsu menteri dalam negeri,,”


Tambahnya lagi “ Jangan saudara-saudara semua ingat kami makan dengan PDRM kami takut untuk bersuara, kami juga ada hak sebagai rakyat Malaysia.. cukuplah kami semua sudah tidak mahu jadi anjing Barisan Nasional”

Dengan secara terbuka beliau menyeru seluruh rakyat Malaysia agar menolak UMNO dan Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti…


TAHNIAH diucapkan kepada beliau kerana berani dan tegas dalam menyatakan pendiriannya meskipun ada risiko yang bakal dihadapinya selagi UMNO/BN kekal berkuasa..

Namun begitu sebagai seorang yang berugama Islam, kita sewajarnya berpegang kepada "Hidupku, Matiku dan juga Rezekiku hanya Allah yang menentukan.. bukannya pemimpin-pemimpin UMNO/BN yang tentukan"..

Kan aku dah kata... Jangan label Polis sebagai Anjing UMNO... bukan semua suka dengan pemimpin-pemimpinUMNO tu..


By the way.. ini link FB Noshashimah ( SINI )

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails