Saturday, December 15, 2012

Bro.. cari cara lain lah nak provoke.. cara ni nampak sinonim sangat dengan UMNO..


Dulu semasa Muktamar Tahunan PAS ke-58 berlangsung di Kota Bharu, Kelantan, sehelai kain rentang berbau provokasi terhadap Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar digantung oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dipercayai pencacai UMNO.

Kain rentang itu telah digantung di sebuah gelanggang tenis berbunyi "Nurul Izzah Apa Maksud Kamu? Kebebasan Beragama Sepatutnya Dipakai Samarata - Dari Dewan Pemuda PAS Kelantan" itu sejak awal pagi semasa muktamar bermula.


Malangnya ayat yang terpapar pada kain rentang di atas adalah sama dengan ayat yang tertera pada kain rentang yang di bawa oleh pencacai-pencacai UMNO semasa melakukan demo terhadap Nurul Izzah.. (lihat di SINI)

Hari ini pula sempana dengan Kongres DAP Peringkat Kebangsaan ke-16 di Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA).. provokasi yang sama juga dilakukan.

Tetapi ianya bukanlah melaga-lagakan antara DAP dan PAS ataupun DAP dan PKR, tetapi ianya satu banner yang cuba melaga-lagakan sesama pemimpin DAP..

Yang lebih menarik pula ialah hanya pencacai UMNO yang menyedari adanya kain rentang seperti ini telah digantung..

Dua kain rentang telah digantung, tujuan ianya dibuat dua ialah untuk lebih menyakinkan orang ramai bahawa kain rentang itu telah digantung oleh ahli-ahli DAP sendiri..

Ini kain rentang yang pertama.. aku rembat dari blog Pro UMNO yang utama di Pulau Pinang ini..


Nampak tak apa yang tertera pada kain rentang itu?.. Total Income stated there la..

Selama aku terlibat dengan kerja-kerja menyediakan kain rentang untuk majlis Pakatan Rakyat terutamanya PKR ni tak pernahlah aku buat kerja bodoh macam tu.. meletakkan jumlah pendapatan pemimpin pada kain rentang..

Dan ini pula adalah kain rentang yang kedua.. ianya jelas melaga-lagakan sesama pemimpin DAP..


Dan ini kata seorang ahli DAP yang aku temui di pintu masuk PISA tadi bila aku tunjukkan gambar ini..

"Bro.. please told that's UMNO moron, we are not so stupid as what they think laa...".. "find other way to provoke ..."

Fuh!! nasib baik dia bagi tahu aku yang pencacai UMNO itu bodoh.. kalau tak sampai hari ni aku tak tahu... ha..ha..ha..

Betul kata ahli DAP tu.. cari cara lain lah nak provoke Bro.. cara ni dah sinonim sangat dengan UMNO..

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails