Tuesday, October 9, 2012

Gara-gara video lagu ini.. M.Nasir mula dikutuk pencacai UMNO..


Kecoh dibeberapa blog hiburan dan juga blog pencacai UMNO bila mana Sifu Industri muzik Malaysia, Datuk M.Nasir dikhabarkan semakin aktif berpolitik bersama-sama Pakatan Rakyat.

Semuanya gara-gara Parti Keadilan Rakyat memuatnaik sebuah video lagu berjudul ‘Panji Keadilan’ dilaman You Tube.

Ini kerana walaupun tidak dinyatakan dalam deskripsi video, ianya jelas merupakan suara M. Nasir dakwa mereka..

Ini dari sebuah Blog Hiburan..

Lama kita tidak dengar kisah selebriti menyertai mana mana parti politik dan jika anda berminat ya, Abby Abadi masih aktif di Twitter berdakwah bersama politik’nya.

Tetapi ini kisah sifu industri muzik Malaysia, Datuk M. Nasir yang kini di’khabarkan semakin aktif dengan aktiviti berpolitik bersama sama barisan parti pembangkang.

Minggu lalu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) melalui akaun Youtube Azmin Ali memuatnaik sebuah video untuk lagu berjudul Panji Keadilan yang di’nyanyikan oleh M. Nasir.

Walaupun tidak di’nyatakan dalam deskripsi video, ia’nya jelas merupakan suara ikonik M. Nasir dan lagi lagu ini pula di’cipta oleh Buddhi Hekayat, rakan pencipta untuk lagu Awan Nano.

Seorang pengirim e-mail kepada kami hari ini menyatakan beliau risau jika M. Nasir turut di’heret oleh parti pembangkang untuk menjayakan agenda politik mereka.

Kita sendiri tidak tahu sama ada benar M. Nasir terlibat secara langsung dengan Parti Keadilan Rakyat atau lagu Panji Keadilan ini sekadar projek seni beliau yang lain’nya ~ RotiKaya

Ini pula dari blog pencacai UMNO yang merupakan teman tapi musuh satu Parlimen dengan aku..

Sapa yang tak kenal dengan M Nasir beb.. Gua sebelum ni pun minat dengan lagu-lagu ciptaan beliau..

Tapi semenjak kontroversi kenyataan M Nasir yang persoalkan 'siapa Mahathir' tak lama dulu, gua dah mula 'dingin' dengan individu yang digelar sifu dalam industri muzik negara ni..

Yang terkini, M Nasir didakwa menjadi penyanyi kepada lagu rasmi PKR iaitu Panji Keadilan.. Dah habis fikir ke M Nasir tu bila dia terima tawaran untuk nyanyi lagu rasmi parti pemuja Anwar tu beb?

Kalau betullah M Nasir yang menyanyikan lagu PKR tu, gua anggap dia memang manusia yang tak kenang budi dan tak tahu diuntung..

Kita semua tahu bahawa M Nasir adalah warganegara Singapore dan telah mendapat PR di negara ni.. M Nasir juga menjadikan Malaysia yang aman damai ni sebagai tempat dia untuk cari rezeki..

Dan kalau M Nasir tergamak untuk bersekongkol dengan Pakatan laknatullah tu, gua rasa dia berhak untuk dimaki hamun oleh gua..

Apapun.., kita tunggu penjelasan dari tuan empunya diri.. Itupun kalau dia berani bagi kenyataan lah yee.. ~ Media Permatang Pauh

Lebih banyak lagi kutukan dalam Blog-blog pencacai UMNO.. korang carilah ya.. kalau malas tak apa.. korang anggaplah semua blogger pencacai UMNO tu sama saja sifatnya dengan blog 'Teman tapi Musuh satu Parlimen dengan aku tu..

Mengapa agaknya M.Nasir dikutuk oleh kebanyakkan Blogger pencacai UMNO?

Adakah mereka terlupa bahawa artis juga adalah sebahagian dari rakyat Malaysia yang mana demokrasi adalah amalan negara kita.

Oleh kerana demokrasi yang diamalkan setiap rakyat termasuk artis adalah bebas untuk menyokong mana-mana parti politik..

Itu adalah hakikat demokrasi..

Jadi kalau pencacai-pencacai UMNO tu mahu semua artis hanya menyanyikan lagu menyokong UMNO/BN.. korang suruh Najib tukar demokrasi tu kepada kuku besi..

Ini adalah Video tersebut...



Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails