Friday, September 7, 2012

Lori BN disimbah cat?.. simbah cat pun nak tiru ke?

Berkatalah seorang pencacai UMNO bila bas ‘Merdeka Rakyat’ disimbah cat ketika bas tersebut menjelah Kelantan baru-baru ini.. katanya “ Ini adalah strategi untuk menagih simpati”

“Dengan menggunakan bas yang disimbah cat itu, Anwar berharap rakyat akan simpati kepadanya dan rakyat akan menuduh penyokong UMNO dan Barisan Nasional bertindak ganas, Anwar pakar dalam membuat persepsi dan spekulasi,”

“Itulah politik Anwar, beliau akan menggunakan apa sahaja untuk mendapat simpati, selain itu untuk menimbulkan persepsi negatif rakyat kepada pemerintah terutama UMNO, strategi sebegini bukanlah perkara baru kepada Anwar, telah digunakan sejak beliau dipecat daripada kerajaan dan UMNO dahulu.

Pembangkang akan menggunakan pelbagai cara untuk mendapatkan simpati daripada rakyat ketika tarikh pilihan raya umum ke 13 semakin akhir kerana mereka beranggapan pilihan raya kali ini adalah peluang terbaik untuk mereka merampas Putrajaya kata pencacai itu lagi..

Siapa pencacai itu? Lihatlah di ( SINI )

Jika begitulah anggapan pencacai UMNO itu dan ramai lagi rasanya terhadap insiden tersebut (videonya sila lihat di SINI ) maka bolehlah kita katakan pula bahawa kejadian di bawah ialah “strategi untuk menagih simpati” rakyat oleh BN Pulau Pinang…


Laporan dari pencacai UMNO tentang insiden ini...Kenderaan Barisan Nasional Pulau Pinang telah disimbah dengan cat merah,Kejadian berlaku dihadapan Taman Manggis.Kejadian ini disedari oleh pemandu lori tersebut pada pagi ini.

Kebetulan  pagi ini Pemuda BN menjemput Lim Guan Eng untuk berdebat dihadapan Taman Manggis mengenai tanah yang yang telah dijual oleh kerajaan negeri.Akan tetapi Ketua Menteri tidak muncul sehingga waktu yang ditetapkan.

Cubaan untuk menagih simpati rakyat Pulau Pinang.
Dah Parking tu.. bayarlaa...
Ada juga pencacai yang melaporkan.. "Lori Pemuda BN Pulau Pinang menjadi mangsa pihak yang dipercayai penyokong kuat pakatan rakyat dengan membalas dendam menyimbah dengan cat merah."

Kejadian itu disedari oleh pemandu lori tersebut pagi tadi. Pemuda BN Pulau Pinang telah membuat laporan ke atas kejadian tersebut.


Tapi nampak macam meniru 'strategi menagih simpati' (pencacai UMNO kata) yang Anwar guna saja...

Macam Najib la korang ni.. semua nak tiru.. apa tak ada otak untuk diguna bagi berfikir untuk mencari idea ke?

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails