Sunday, August 26, 2012

"Ya, bukan laman FB kami " kata Khairy Jamaluddin.. tapi akhirnya.. KANTOI!!


Itu kata Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin apabila laman Facebook Pemuda UMNO Malaysia menyiarkan poster yang membawa mesej menghasut di atas.

Kata Khairy lagi menerusi mesej seterusnya, Khairy berkata, pihaknya sudah ada maklumat susulan berkenaan dengan pengurusan dan pentadbiran laman yang membawa mesej yang "memudaratkan."


Kemudiannya bagi menyakinkan rakyat Malaysia bahawa bukan Pemuda UMNO yang menyiarkan poster itu Khairy Jamaluddin menegaskan, pihaknya akan membuktikan laman sosial Facebook kontroversi, yang didakwa membawa mesej berbaur hasutan, bukan dikendalikan oleh pihaknya.


Untuk lebih menyakinkan lagi rakyat Malaysia.. Pemuda Umno Pusat mahu pihak polis menyiasat kewujudan akaun laman sosial Facebook kontroversi tersebut.

Sehubungan itu satu laporan Polis telah dibuat oleh Setiausaha Kerja Pemuda Barisan Nasional (BN), Ibdillah Ishak di Balai Polis Tun H S Lee.

Ibdillah memberitahu, insiden seperti itu boleh memecahbelahkan masyarakat dan menimbulkan fitnah serta memberi imej yang salah.

"Kami jelas-jelas menolak kenyataan siapa-siapa berhubung isu agama tidak kira daripada pihak kita mahupun pembangkang," tegas beliau.

Sehubungan itu katanya, Pemuda Umno berharap siasatan segera dapat dijalankan pihak polis bagi mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab mengendalikan akaun laman sosial terbabit dan memuat turun poster berbaur hasutan tersebut.

"Pihak yang memuat turun poster itu harus bertanggungjawab dan dikenakan tindakan," katanya.


Oleh kerana Pemuda UMNO telah buat laporan Polis... Polis telah memulakan siasatan berkenaan dengan kewujudan akaun laman sosial Facebook tersebut.

Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.


Bagaimanapun belum sempat pihak Polis mengumumkan hasil siasatan mereka.. Khairy Jamaluddin telah mendahului mereka dengan mengumumkan hasil siasatannya sendiri..


Dan pada sebelah malamnya setelah Sinar Harian melaporkan hasil siasatan Khairy Jamaluddin itu.. tiba-tiba terpapar kenyatan minta maaf kerana mengeluarkan gambar yang tidak sepatutnya di laman Facebook Pemuda UMNO Malaysia..

Dan Admin itu sudah dikeluarkan dari fanpage..


Jadi.. Admin yang dikeluarkan dari Fanpage Pemuda UMNO Malaysia itu.. sudah tentulah seorang Pemuda UMNO.. takkan Pemuda PAS atau Pemuda PKR kot??

Itulah budaya UMNO.. buat kerja tanpa menggunakan otak.. berani baling batu tapi takut nak tunjuk tangan..

Apabila menyedari tindakan mereka bakal mengundang padah buat UMNO dan Barisan Nasional.. dengan segera mereka menafikan itu adalah kerja bodoh mereka.

Padahal selama ini laman Facebook Pemuda UMNO Malaysia itu menyiarkan berbagai aktiviti Pemuda UMNO..

Apa hasil siasatan Polis? dihentikan begitu saja ke sebab yang buat kerja menghasut itu adalah Pemuda UMNO??

Apa khabar pencacai UMNO yang kata ini satu black op pihak pembangkang untuk memalukan parti UMNO?


Patutlah CyberTrooper UMNO bangang-bangang belaka.. tenaga pengajar utamanya pun bangang rupanya..

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails