Thursday, July 12, 2012

Mukhriz kerah Anak-anak Kedah di UiTM Pulau Pinang hadir ke majlisnya..

Aku ingatkan hanya Najib dan dan Muhyiddin yang terpaksa mengeluarkan pekeliling untuk mengerah seramai mungkin kakitangan kerajaan ke majlis-majlis mereka.. anak Mahathir ni pun sama jugak..

Terdesaknya si Mukhriz ni nak jadi MB Kedah nampaknya..

Setelah dilakukan perjumpaan secara sulit dengan Ketua-ketua Kampung dari Majlis Ketua-ketua Kampung Kedah (MKK) di Parit Buntar bulan lepas.. semalam berjumpa pula dia dengan anak-anak Kedah di UiTM Pulau Pinang.

Perjumpaan sulit itu telah dilakukan disebuah Hotel, di Parit Buntar, Perak, luar dari negeri Kedah kononnya untuk mengelakkan dari dihidu oleh Mat Bashah yang juga nak jadi MB Kedah.

Dengar cerita ada habuan yang dijanjikan untuk Ketua-ketua Kampung itu yang majoritinya dari PAS agak lumayan juga dan status rundingan masih belum diputuskan berapakah jumlahnya..

Jika dalam perjumpaan dengan Ketua-Ketua Kampung dari MKK itu mereka ditawarkan imbuhan untuk menyokongnya.. dengan pelajar ini pula tiada imbuhan tapi paksaan tengok kat bawah ni..


Apa yang tertulis ialah satu kenyataan berupa amaran iaitu " Pelajar yang lahir di Kedah DIMESTIKAN hadir pada hari tersebut, tindakan akan diambil sekiranya pelajar tidak hadir tanpa sebab"

Dan ini yang Admin Majlis Perwakilan Pelajar UiTM Pulau Pinang tulis..
Assalamualaikum,, updated terbaru anak-anak kedah daripada HEP,, kepada semua yang tersenarai dalam 17 helai nama2 anak2 kedah mesti hadir pada rabu ini seperti yang telah ditetapkan,,

Seramai 632 nama telah dihantar ke koordinator setiap fakulti untuk memberi kebenaran kepada sesiapa yang ada kelas/Lab/test atau quiz,, Sila maklumkan kepada LECT anda,, Kepada yang praktikal digalakkan hadir sahaja,, Pemakaian adalah "FORMAL",, :),,
Bukan saja pelajar yang menjadi mangsa malah para pensyarah juga dipaksa memberi kebenaran kepada pelajar untuk hadir..

Kalau pelajar yang tak hadir akan dikenakan tindakan.. Pensyarah pun sudah pasti tak akan terlepas dari tindakan..

Tapi dengar cerita ramai juga yang tak hingin nak hadir dengar kempen si Mukhriz tu…

Kenyataan di atas tu aku ambil dari FB Majlis Perwakilan Pelajar UiTM Pulau Pinang.. tengok di bawah ni..

Majlis Perwakilan Pelajar UiTM Pulau Pinang

 Kesian dia.. terdesak sungguh naj jadi MB Kedah nampaknya..

Kalau bukan nak berkempen.. apa guna seorang Timbalan Menteri Perdagangan berjumpa dengan Mahasiswa..

Eh?? sejak bila Mahasiswa dibenarkan berpolitik ni?

Sayangnya YB yang aku minta tolong hantar orang pergi monitor perjumpaan Mukhriz dengan Ketua-ketua Kampung dari MKK tu cuma jawab... 'Noted' kat aku.. tapi tak ada action.. kalau tidak kan lebih meriah..

Woit YB!! lepas PRU13 ni hang tak mau jadi YB dah ka? Orang mintak tolong sikitpun tak boleh?

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails