Sunday, July 1, 2012

PANAS!! Ketua AMK Penang nyaris di belasah di ceramah Ummi di Permatang Pauh (Video Inside)


Artikel ini aku copy dari Pisau.Net yang telah hadir di 'Ceramah Perdana' Eksklusif Bersama Ummi Halfilda (Betul ke nama dia dieja macam ni?) di Padang Awam, Taman Janggus semalam dengan sedikit gambar yang ditambah.




Semalam ceramah Ummni Hafilda di Taman Janggus,Permatang Pauh lokasi berhadapan dengan Masjid Batu lubuk khawarij PAS sudah dijangka akan di provokasi oleh haprak pakatan.

Kehadiran lebih kurang 300 orang,ini tak termasuk dicelah pokok dan atas motor ,ada yang hadir dari kalangan penyokong PAS dan juga PKR.Sebahagian daripadanya Pisau amat kenal memang totok haprak pakatan.

Kehadiran Ummi buat kali pertama berceramah di Parlimen Permatang Pauh memang mengundang keresahan ramai pihak. Kalangan yang hadir buat kali pertama mendengar kronologi kes Anwar sejak beliau ditangkap kes liwat hinggalah pendedahan Anwar adalah bapak segala pembohong yang mengamalkan rasuah,kronisme dan juga punyai moral yang korup.

Setiap hadirin tidak berginjak mendengar sendiri siapakah Anwar yang sebenarnya.


Ummi tidak melepaskan peluang mendedahkan sedikit demi sedikit betapa Anwar banyak menyeleweng,salah guna kuasa dan juga mendedahkan fahaman pluralisme dan liberalisme kepada rakyat Permatang Pauh.Selama ini mereka mengangap Anwar seorang Pak Shiekh yang cukup alim sedangkan realitinya wajah Anwar diluar sana masih ramai yang tidak tahu siapakah sebenar Anugerah Tuhan pujaan PKR ini.

Ummi mendedahkan sebaik saja Anwar dibebaskan dari penjara beliau mampu membeli rumah banglo berharga lebih dari 7 juta tunai,begitu juga Azmin mempunyai rumah banglo bernilai 8 juta.Beliau persoalkan keluarga Anwar tidak bekerja bagaimana mereka mampu untuk membeli rumah mewah.

Ummi juga mendedahkan ayah kepada Anwar,Pak Ibrahim yang asalnya hanya seorang pekerja dihospital ,kemudiannya menjadi jutawan dengan sekelip mata apabila dilantik menjadi pengarah IOI sebuah konglomerat di negara ini.

Begitu juga ayah kepada Wan Azizah tidak ketinggalan tumpang sama merompak kekayaan dinegara ini. Anwar menuduh orang lain rasuah..kroni sedangkan diri beliau adalah bapak kepada segala rasuah.


Ummi mendedahkan bagaimana Azmin menyimpan wang puluhan juta pada waktu itu digunakan untuk menyogok ketua bahagian Umno agar menyokong Anwar hingga beliau berjaya mengalahkan Tun Ghafar Baba.

Anwar adalah bapak kepada politik wang di dalam Umno pada ketika itu.

Semasa menjadi Menteri Kewangan,Anwar bertanggungjawab menaikkan kadar faedah pinjaman bank menyebabkan terlalu banyak perniagaan ditutup,ramai pemilik kereta terpaksa tanggung hutang apabila kenderaan mereka ditarik,puluhan ribu kehilangan kerja dan waktu itu ekonomi negara hampir lumpuh dek penangan "kebijaksanaan" Anwar.

Syamsidar dan Azmin menjadi kaya raya dengan sekelip mata,menurut Ummi,Azmin mempunyai barisan kereta mewah yang mencecah jutaan ringgit yang disimpan di pelbagai lokasi.Dari semurah Porche Chayanne hinggalah semahal Ferarri,kekayaan ini Azmin perolehi hasil daripada lendir isterinya yang dipajak kepada Anwar menurut Ummi.

Ummi turut mendedahkan bagaimana ibunya dimaki hamun oleh Azmin hanya kerana tidak mahu tandatangan menjadi ahli parti PKR,borang dilempar kemuka ibunnya dan dalam masa yang sama menyergah bahawa haram segala makan minum didalam rumah ini kerana tidak menyokong perjuangan Azmin bersama PKR.

Semasa ceramah makin panas,kelibat Amir Ghazali Ketua AMK Permatang Pauh bersama rakannya hadir di lokasi,berkumpul bersama budak budak AMK cicak mengkarong tiba tiba Amir bagaikan kerasukan meroyan dan mula membuat bising terjerit terlolong dan menyalak dek kerana pekung Anugerah Tuhan didedahkan.

Dari mula ketibaan Amir dengan kereta Kembara beliau,dengan muka bengis ,Pisau sudah jangkakan anjing kesayangan Lim Guan Eng ini pasti akan membuat kacau.

Malangnya histeria dan kerasukan Amir tak sampai 5 minit apabila disergah oleh penduduk kawasan itu supaya keluar dari kawasan itu atau makan pelempang.

Didalam video ini,Amir Ghazali Ketua AMK Mengkarong Permatang Pauh bertopi putih,pucat lesi selepas disergah!


Pisau sedikit pun tidak terkejut kerana Amir AMK cicak mengkarong tak berani menghampiri kawasan ceramah cuma sekadar berada dihujung simpang ,apa yang beliau mampu buat hanya menyalak itu pun sekejap sebelum beredar.

Turut hadir menyerikan majlis adalah kehadiran blogger PKR paling hensem & macho brother AnakSungaiDerhaka bersama kawan beliau gambar di ( SINI )

Bukan nak puji lah tapi dia duduk tertib sambil pacak kamera, tak kacau orang dengar ceramah Ummi sambil tahan sakit pedih ulu hati apabila mendengar pekung Bang Non didedahkan Ummi. 

Walaupun pedih ulu hati,sekurang kurangnya blogger PKR ni perangainya taklah seburuk Amir Ghazali anjing Lim Guan Eng yang menyalak serupa orang gila dan gelagat blogger nih tak memalukan komuniti blogger walaupun menyokong disebelah sana.

Yang berminat nak tengok video ucapan Ummi sila lihat di ( Pisau.Net )

Aku tambah sikit nih...

Dalam ucapannya yang berapi-api tersirat penuh rasa benci terhadap Anwar Ibrahim, Ummi Hafilda berkata.. "Ini Ummi!! Saya sanggup menumpahkan darah demi mempertahankan bangsa dan agama!!"

Tapi.. setelah Ketua AMK dengan tindakan kurang bijaknya menyergah program ini.. korang lihat gambar di bawah ni..

Suasana di hadapan stage sebelum Ketua AMK menerjah.. tengok bawah ni..

Baru diterjah oleh Amir Ghazali dah panggil security kepung keliling stage.. kata sanggup nak tumpahkan darah kerana mempertahankan negara apa macam ni?

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails