Thursday, July 5, 2012

Hudud belum sesuai dilaksanakan di negara ini kata Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang


Shaik Hussein berkata, jika Pas boleh melaksanakan hukum hudud di Kelantan, Pemuda Umno Pulau Pinang khususnya akan bersama parti itu melaksanakannya di Malaysia.

Pemuda UMNO Pulau Pinang akan bersama PAS?... berapa orang?.. diri sendiri pun tak berapa kerat yang sokong nak bawa Pemuda UMNO Pulau Pinang..

Ni ada sikit cerita aku dapat pasal mamat ni dari seorang pemimpin UMNO (pemimpin bukan pencacai ya... ) masa pergi dengar ceramah Ummi Hafilda hari tu..

Ceritanya pasal isu tapak masjid di Ivory Cost yang mamat ni jadikan isu..

Aku tanya pemimpin UMNO tu kenapa UMNO Pulau Pinang jadikan tapak Masjid di Ivory Cost sebagai isu? Takkan tak tahu peraturan dah 50 tahun memerintah?

Dia jawab.. "Ha.. ha.. ha.. Pasal kami tahu peraturanlah kami biar anak mamak tu bawak isu ni.. biar dia kena.."

"Kena apa" tanya aku.. jawab dia " Kena saman dengan Guan Eng lah.. bila dia kena saman, tak mampu nak bayar muflis.. bila dah muflis mana boleh jadi calon dah.... "

"Lagipun.. bukan kami yang angkat dia jadi Ketua Pemuda.. hang carilah sapa yang angkat dia.. spesis sama dengan dia jugak.. hang cari!"

Nampak tak bagaimana pemimpin UMNO yang ada gunakan pemimpin dan juga penyokong PR untuk menyingkirkan individu yang mereka tak senangi?

Ini laporan pasal hudud di Pulau Pinang.. nampak hipokrit sungguh depa ni..

Umno Pulau Pinang 'OK' jika perkenal hudud

GEORGETOWN - Sebagai seorang yang beragama Islam, Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud.

Sungguhpun begitu, beliau berkata, ia belum lagi sesuai dilaksanakan di negara ini.

Bagaimanapun, Pas yang mendakwa memperjuangkan Islam harus melaksanakan hudud di Kelantan terlebih dahulu sebelum dilaksanakan di Johor.

"Di Kelantan majoriti penduduknya adalah kaum Melayu dan beragama Islam. maka lebih memudahkan Pas untuk melaksanakan hudud," katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Beliau yang juga Ketua Pemuda Umno Bagan diminta mengulas cadangan Adun Kemelah, Datuk Ayub Rahmat agar pelaksanaan hukum hudud dimulakan di Johor.

Shaik Hussein berkata, jika Pas boleh melaksanakan hukum hudud di Kelantan, Pemuda Umno Pulau Pinang khususnya akan bersama parti itu melaksanakannya di Malaysia.

Untuk itu, Pas harus memastikan hudud yang dilaksanakan itu adalah hukum Islam dan bukan hukum Pas.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Betong, Muhamad Farid Saad berkata, beliau bersetuju dengan cadangan pelaksanaan hukum hudud.

Ini kerana agama Islam sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan sebagai agama rasmi.

"Sebagai seorang yang beragama Islam, kita harus bersetuju dengan hudud kerana ia adalah hukum ALLAH. Tiada siapa yang berani melawan hukum ALLAH,” katanya - Sinar Harian

g

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails