Tuesday, July 10, 2012

Ceramah Anwar Dingin?.. Utusan Kantoi lagi..


Dengan menggunakan modus operandi sebagaimana sering digunakan oleh pencacai-pencacai UMNO, iaitu menyiarkan gambar ketika majlis baru hendak bermula Utusan menyiarkan gambar di atas.


Tujuannya ialah untuk memberikan gambaran negatif kepada pembacanya kononnya ceramah atau majlis Anwar tidak lagi mendapat sambutan..

Antara contoh modus operandi pencacai UMNO yang sama dengan laporan Utusan ni sila lihat di ( SINI ) dan juga di ( SINI )

Antara yang dilaporkan Lidah Rasmi UMNO itu ialah..

Kehadiran Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Konvensyen Pilihan Raya Umum anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri tidak mampu menarik kehadiran ramai ahli parti itu apabila ia berlangsung dalam suasana hambar.

Majlis yang diadakan di Dewan Konvensyen Sunshine di Bayan Baru, yang dikatakan kubu kuat parti itu hanya dihadiri kira-kira 200 orang sahaja walaupun beberapa pemimpin utama PKR seperti Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman; Ketua Wanita, Zuraidah Kamarudin dan Pengarah Strategiknya, Rafizi Ramli turut hadir.

Banyak kerusi di dewan yang boleh memuatkan kira-kira 1,000 orang itu kelihatan kosong manakala penyokong yang hadir pula sebahagian besarnya terdiri daripada orang Melayu.

Pada masa sama, Anwar juga kelihatan kurang bersemangat ketika berceramah apabila tidak mendapat tepukan gemuruh malah laungan 'Reformasi' yang sinonim dengan parti itu juga kedengaran sangat perlahan -Lidah Rasmi UMNO

Berikutan dengan laporan Utusan itu pencacai UMNO mula menyambung pembohongan Utusan..

Ada yang mempersoalkan adakah Anwar semakin gagal meraih simpati dan sokongan rakyat..

Ada yang menulis.. konvensyen itu gagal sama sekali ,apabila Anwar mendakwa telah disabotaj oleh Konvesyen Media Sosial 1 Malaysia yang berlangsung di Sunway Carnival Seberang Jaya.Mana tidak nyer konvensyen Anwar hanya dihadiri oleh 200 orang. Walau pun Anwar menawarkan pelbagai pakej janji bulan dan bintang namun masih tidak mampu menarik ahli parti sendiri untuk hadir.

Ada pula yang menulis.. Ni semua tanda-tanda kejatuhan Pakatan di Penang...

Sebelum aku jelaskan keadaan sebenar ini pesanan aku buat pencacai UMNO dari tiga Blog yang menulis di atas tu... kalau tak tahu cerita jangan nak buat cerita.. nanti hangpa baca apa aku tulis pasal konvensyen hangpa yang dah habis RM40K tu...

Ini pasal  Konvensyen Pilihan Raya Umum PKR tu..

Sepertimana yang didakwa oleh Utusan memang benar Konvensyen ini dingin.. dingin sekali sebab air-cond sejuk melampau.. ha..ha..ha..

OK.. Ini adalah Konvensyen tertutup PKR Pulau Pinang dan bukannya satu Konvensyen terbuka yang perlu dihadiri oleh ribuan penyokong PKR Pulau Pinang.

Meskipun sasaran yang ditetapkan ialah hanya 500 petugas Pilihan Raya Parti, pihak penganjur yang terlebih kaya telah menyewa dewan yang punya kapasiti 4000 orang bukannya 1000 seperti Utusan laporkan dan kerusi yang disusun hanyalah sekitar 600 buah sahaja.

Bagaimanapun ianya masih boleh dianggap berjaya kerana lebih kurang 300 petugas telah hadir dipagi Ahad tersebut, perlu kita ketahui ianya jauh lebih berjaya dari Konvensyen puak yang lagi satu tu yang diadakan di Seberang Jaya dimana sasaran mereka ialah 1500 tapi yang hadir tak sampai 300 orang..

Kehadiran Anwar bukanlah dijangkakan dan tidak dijaualkan kerana malam sebelum Konvensyen beliau berada di Pattani, Thailand, menurut Pak Mus, Anwar mendarat di Pulau Pinang pukul 2.00 pagi dan tiba di hotel sejam kemudiannya..

Anwar telah hadir di Konvensyen yang dijadualkan bermula pukul 10.00 pagi ini pada pukul 9.30 pagi dan seperti biasa mana nak ada orang lagi masa tu.. dia datang awal setengah jam.

Yang ada di dalam dewan itu ialah manusia-manusia yang telah ditipu supaya hadir ke dewan pada pukul 8.30 pagi.. dan antara manusia itu ialah aku sendiri..

Tentang penyokong yang hadir pula sebahagian besarnya terdiri daripada orang Melayu seperti laporan Utusan tu.. cuba korang tengok gambar di bawah ni.. Melayukah yang ada di depan ni?




Ini sedikit gambar dari depan stage Konvensyen.. bukannya gambar  jauh dari stage Konvensyen seperti yang wartawan Utusan rakamkan itu..







Cuba korang kira da 300 orang tak?.. tapi sekurang-kurangnya sebagai Ahli PKR aku berbangga pasal kami tak menipu diri sendiri sebagaimana yang dilakukan oleh puak yang buat Konvensen di Seberang Jaya tu..

Nak bagi nampak ramai.. 4 dewan yang disewa dikecilkan jadi satu.. kerusi kosong dipindahkan keluar dewan... ha..ha..ha.. nanti ada masa aku cerita apa yang sebenarnya berlaku dalam Konvesyen Media Sosial 1 Malaysia di Seberang Jaya...

Kan Anwar dah pesan... jangan bagi wartawan dari Utusan masuk majlis PKR.. siapa yang benarkan Utusan masuk nih?


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails