Tuesday, May 15, 2012

Untuk ke Perhimpunan, duit punya pasal.. Ahli UMNO tipu SU UMNO..


Daerah Manjung ada dua bahagian Parlimen, satu Parlimen di Ketuai oleh Zamberi sendiri, biasalah Ketua bahagian yang juga ADUN Pangkor dan juga MB Perak,, jadi mewah lah para pencacai UMNO....

Maka pada jumaat lepas dalam program perhimpunan 66 tahun UMNO, mereka dapat pergi dengan bas yang disewa khas...


Mereka dapat pergi dengan bas Arwana, yang aku dapat cerita syarikat Bas ni ada kaitan dengan pihak tertinggi UMNO LUmut,,, siapa dia?? aku rasa orang Lumut semua dah tahu....

Berbeza dengan satu lagi Parlimen iaitu Beruas, UMNO Bahagian Ketuanya .DATO' HJ ABDUL MANAF BIN HASHIM apa yang aku tahu,,, beliau tak ada pegang apa-apa jawatan, ADUN Pengkalan Baru boleh kat Hamdi, mana Pantai Remis Nga Kor Meng,,, jadi bajetnya kuranglah,,, tak seperti Lumut yang serba mewah dan eksklusif...

Menurut cerita dari kawan aku yang telah memberikan segala maklumat tentang apa yang berlaku dalam UMNO Lumut selama ini sebentar tadi iaitu selepas solat isyak di Madah, tadi ia cerita hal UMNo Bruas pula,, Apa yang dalam senario mereka nak Bukit Jalil Kuala Lumpur. perhimpuan 66 tahun,,

Mereka diperuntukkan wang saku sebanyak RM250 setiap sebiji kereta, wang peruntukkan dibekalkan oleh S/U bahagian Beruas sendiri, tempat mengambil wang ialah di parking letak kereta Kilang roti Segar Changkat Cermin Beruas,, jadi sesiap yang nak pergi singgah di Roti Sgar sain buku ambik duit dan terus pergi....

Mengikut cerita kawan aku, sepatutnya wang peruntukkan adalah lebih dari RM250,, tetapi oleh kerana S/U nak tunjuk pandai,, kononya nak pau untuk buat dana PRU13 nanti,, sebab kononya habis saja perhimpunan Najib akan bubar DUN.. namun entah apa mimpi Rosmah,, ilham tak sampai agaknya tak jadi lagi nak bubar DUN...

Apabila perserta setiap sebuah kereta dah ambil wang sebanyak RM250, T-Shirt merah sorang sehelai,, mereka pun jalan pergi ke Kuala Lumpur...

Tetapi para peserta yang pergi ke Kuala Lumpur pun cerodik-cerodik belaka,, cerodik nak menipu... jalan menuju hala ke Ipoh adalah jalan 2 hala,, ada divider ditengah jalan raya..., jadi mereka berlepas menuju keharah Kuala Lumpur, sampai dekat Jalan nak sampai ke Titi Gantung ada U-Turn,, mereka berpusing balik lagi sekali dan singgah lagi ke kilang roti segar,, sain lagi sekali, ambik T-shirt dan baru jalan terus ke Kuala Lumpur...

Ha ha,, setiausaha rasa ia bijak,,, peserta pun bijak juga,, perkara ni berlaku, oleh kerana ahli yang nak pergi ramai,, SU mana nak perasaan sebab sebelum ini orang lain yang ambil, kali kedua orang lain pula yang ambil.... Mereka berpusing ulang alik, sehingga semua penumpang dalam kereta dapat sorang RM250..., kali 5 orang, maka 5 kali depa kutip, jadi dapat sorang RM250,, bukan setiap sebiji kereta RM250.....

Seterusnya sila sambung bacaan anda di ( SINI )

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails