Tuesday, May 29, 2012

PANAS!! Exco Pemuda UMNO sifatkan Najib 'lemah jiwa' kerana tolak debat?


Sila fahamkan betul-betul apa yang dikatakan oleh Exco Pemuda Umno Datuk Muhd Khairun Che Aseh ini, dia kata Hiu Woong Sin "lemah jiwa" kerana menolak cabaran debat dengan pergerakan itu..

Beliau juga menyifatkan tindakan Hiu itu sebagai "(ayam) berkokok di luar gelanggang, tiba di tengah menyusup di celah kelangkang."

Ha..ha..ha.. sebijik kena kat Najib..

Kalau Woong Sin dikatakan "lemah jiwa" kerana menolak cabaran debat maka Najib pun samalah..

Dalam gelanggang sendiri berkokok riuh rendah seumpama pahlawan.. tapi bila dicabar berdebat oleh DSAI menyusup di celah kelangkang Rosmah..

Sampai Moderator debat Rafizi-Kahiry pun menjadi mangsa kritikan pencacai UMNO yang sayang dan tak mahu tengok Najib malu dan terkencing atas pentas debat..

Bukan pencacai saja yang sibuk mempertahankan Najib.. malah Menteri-menteri yang dah boleh dianggap expired pun sibuk mempertahankan Najib..

Apa?? Najib dah tak ada mulut ke untuk menjawab?

Yang ni orang tua-tua kata meludah ke langit atau menepuk air di dulang.. budak-budak sekarang kata kerja bodoh.

Nak meludah tu tengok keliling dulu sedara... kan dah kena kepala Najib..

Tolak debat perbuatan 'lemah jiwa', kata exco Pemuda Umno


Exco Pemuda Umno Datuk Muhd Khairun Che Aseh menyifatkan Hiu Woong Sin - individu yang mengganggu ucapan perdana menteri di London baru-baru ini - sebagai "lemah jiwa" kerana menolak cabaran debat dengan pergerakan itu.

"Rupanya tuan tidak seperti raja pahlawan. Oleh itu, saya menyerah kepada rakyat untuk membuat penilaian terhadap beliau," katanya.

Beliau juga menyifatkan tindakan Hiu itu sebagai "(ayam) berkokok di luar gelanggang, tiba di tengah menyusup di celah kelangkang."

Sebelum ini pihaknya telah mengutus surat kepada Hiu untuk berdebat melalui Kelab Umno di London.


Kemudian, pemuda itu membalas dalam laman sosial Facebooknya bahawa beliau sedia berdebat dengan Pemuda.

Bagaimanapun Hiu kemudiannya menolak cadangan untuk berdebat, seperti dalam surat kepada pengarang Malaysiakini bertajuk "A reply to Umno Youth challenge to debate".

"Saya menghargai mesej beliau kerana tidak sanggup menerima pelawaan saya. Kita hormat ketidaksanggupan beliau," kata Muhd Khairun dalam sidang media.


Malaysiakini

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails