Wednesday, May 9, 2012

Najib label Peneroka yang menentang penyenaraian Felda sebagai 'Haram Jadah'.. (Video Inside)


Dalam saat yang ke 55 videoclip ini, kita akan mendengar Najib menyebut perkataan ‘Haram Jadah mereka itu’ yang ditujukan khas buat para peneroka yang menentang penyenaraian Felda.

Adakah ini contoh wassatiyah yang dicanangkan oleh Najib? Peneroka yang tidak sealiran atau tidak mahu menurut kemahuannya dilabelkan sebegitu rupa..

Wajarkah seorang PM melabel rakyat yang telah memberikannya undi untuk berkuasa sebagai Perdana Menteri melabelkan rakyatnya sebagai 'Haram Jadah'?

Jelas disini.. Najib punya dendam yang mendalam terhadap Penerokayang menentang penyenaraian tersebut..

Baca laporan ni dulu..

JERANTUT, 9 Mei 2012 - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mencabar kumpulan peneroka yang memfailkan injunksi bagi menghalang penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) agar jangan mengambil durian runtuh yang diumumkan semalam untuk warga Felda.

Beliau menyifatkan kumpulan peneroka ini sebagai pengkhianat kerana sanggup menjadi api dalam sekam terhadap majoriti peneroka yang bersetuju agar FGVH disenaraikan di Bursa Utama Kuala Lumpur.

"Jangan terima kebaikan daripada penyenaraian ini. Saya nak lihat muka-muka ini, nak terima durian runtuh atau tidak. "Saya tidak redha mereka ini menerima durian runtuh," kata Najib sambil mendapat sorakan dari hampir 50,000 warga peneroka hadir pada Majlis Sejahtera Peneroka Bersama Perdana Menteri.

Najib turut menyifatkan pembangkang sebagai sudah kehabisan dan ketandusan modal untuk meracuni pemikiran rakyat sehingga penyenaraian FGVH dipolitikkan.

"Sebenarnya pembangkang sudah ketandusan modal. "Kalau mereka tidak mampu memenangi hati nurani rakyat, mereka cuba kaedah mencelarukan pemikiran.

"Yang baik dipolitikkan, yang menguntungkan diselewengkan kenyataan dan fakta supaya pemikiran rakyat bercelaru dan boleh salahkan UMNO," tegas Najib - KLPos 

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails