Tuesday, May 1, 2012

Inilah yang terjadi.. bila dah tak dipercayai, nak kencing pun orang tak bagi.. (Video Inside)


Ini lah yang terjadi apabila pihak berkuasa yang diamanahkan untuk menjaga keamanan sendiri mulai tidak dipercayai oleh masyarakat..


Hendak pinjam tandas untu buang air kecilpun tidak diberi..

Tetapi jika diperhatikan betul-betul.. cara beliau meminta kebenaran untuk menggunakan tandas tersebut langsung tidak menunjukkan hormat kepada pemilik premis itu.

Apa salahnya jika anggota Polis itu berkata.. “Boleh saya pinjam tandas?” dengan merendah diri..

Tapi ini tidak.. terlalu bangga dengan pakaian seragam yang dikenakannya hinggakan tidak ada kesopanan langsung yang ditunjukkannya…

Tengok video di bawah ni.. kalau cara meminta kebenaran macam ni yang ditunjukkan, bukan saja pemilik premis ini yang tak membenarkan malah ramai lagi yang tak akan membenarkannya..

Dengar juga apa yang dikatakan oleh anggota Polis ini setelah tidak dibenarkan menggunakan tandas..


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails