Monday, April 30, 2012

Patutlah Najib tak melawat Makcik yang dipijak Polis ni.. dia takut dibaling selipar rupanya..


Semalam bagi meredakan kemarahan rakyat, Najib telah dilaporkan menemui beberapa orang yang menjadi mangsa keganasan anggota Polis yang bertugas ketika Himpunan BERSIH 3.0.

Antara yang dilawatinya ialah seorang wartawan dari The Sun (gambar atas) yang mendakwa telah dibelasah oleh tujuh orang anggota Polis.

Dalam lawatannya itu Najib telah meminta maaf akan insiden tersebut dengan nada berbisik dari wartawan The Sun itu.

Tetapi bukan semua yang menjadi mangsa keganasan anggota Polis itu boleh ditemui atau membenarkan Najib menemui mereka..

Ada juga yang tak mahu Najib datang menemuinya dan memberikan amaran kalau Najib datang akan dibalingnya dengan selipar...

Baca ni..

‘Kalau Najib datang, saya baling selipar’ – Mangsa keganasan polis

KUALA LUMPUR 30 April: “Jangan benarkan Datuk Seri Najib Razak datang ke sini, kalau dia datang juga, saya akan baling (dia) dengan selipar,” kata Faridah Abdul, 50, mangsa keganasan polis.

Demikian respon Faridah ekoran tindakan Najib meredakan kemarahan rakyat ekoran tindakan ganas polis terhadap peserta Bersih 3.0  Sabtu lalu.

“Semalam, Najib dan beberapa Menteri Kabinet mahu datang melawat dan saya beritahu, saya tidak mahu dia datang ke sini, kalau datang juga, saya akan baling selipar padanya.

“Kalau dia pemimpin rakyat, mengapa nak lawat saya sahaja, lawatlah juga pesakit lain, nampak sangat tujuan Najib untuk kepentingan politik, saya tidak akan maafkan Najib dan kerajaan Umno BN akibat tindakan ganas ini,” katanya geram.


Menceritakan detik-detik cemas itu, Faridah berkata, sebelum beliau terjatuh, sekumpulan polis berpakaian preman menjerit ‘Anwar arah baling pada polis’ yang disifatkannya bertujuan provokasi kepada peserta himpunan.

“Saya juga hairan kenapa ada sekumpulan berbaju Bersih dari atas bangunan yang membaling asap kepada peserta dan ini pastinya adalah SB (Pegawai Cawangan Khas) yang menyamar.

“Begitu juga yang memijak saya, anak saya melihat mereka bukan orang biasa kerana kasut yang dipakai berwarna hitam dan jarang-jarang dilihat,” katanya yang cedera di kedua belah tangan dan menerima jahitan di kening kanan semasa ditemui di Hospital Kuala Lumpur hari ini.

Hadir dalam lawatan itu, Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar, N Surendran dan Datuk Chua Jui Meng yang juga bekas Menteri Kesihatan. Turut serta, Pengarah Guaman, Latheefa Koya.

Menurut Faridah, beliau akan berbincang mengenai perkara itu bersama keluarganya sebelum menyaman kerajaan Malaysia.

“Semasa Datuk Seri Shahrizat Jalil datang semalam, saya juga beritahu padanya yang saya akan saman dan beliau beri respon akan siasat.

“Saya jawab balik, siasat apa kalau Hakim pun kamu punya, saya nak panggil dia ‘Lembu’ tak sampai hati, tapi saya layan dia sebagai tetamu,” kata Faridah lagi.


http://www.keadilandaily.com/?p=29728

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails