Monday, April 30, 2012

Laporan BBC News tentang BERSIH 3.0 di'sensor' Astro.. tengoklah.. (Video Inside)


Awal tahun ini sekitar dipenghujung Januari, kedudukan negara kita dalam rangking Indeks Kebebasan Media di dunia dilaporkan telah meningkat.

Malah ada yang berbangga kerana kedudukan Malaysia pada tahun ini adalah antara terbaik di Asia Tenggara berbanding Singapura, Thailand dan Indonesia.

Kononnya Najib telah berjaya membebaskan media dibawah program Transformasinya..

Tertanya-tanya juga aku apa yang Najib dah lakukan untuk membolehkan kedudukan negara kita dalam rangking Indeks Kebebasan Media di dunia meningkat..

Dua videoclip yang telah dimuat naik kedalam YouTube ini adalah rakaman laporan BBC tentang Himpunan BERSIH 3.0 yang baru berlalu.

Laporan yang disiarkan oleh Astro yang selama ini dikatakan bebas dari cengkaman Najib telah dipotong beberapa bahagian yang antaranya menunjukkan tindakan Polis terhadap peserta Himpunan BERSIH 3.0.

Siaran laporan oleh BBC sebenarnya telah ditunda antara 5 hingga ke 7 minit, oleh itu kakitangan Astro yang terlibat mempunyai masa bagi melakukannya. Perhatikan BBC News yang disiarkan oleh Astro di bawah ini..

  

Mungkin agak sukar mengesannya jika diperhatikan sekali imbas.. jadi korang tengok videoclip di bawah ni..

  

Timbul persoalan disini bagaimana rangking negara dalam Indeks Kebebasan Media di dunia boleh meningkat sedangkan laporan berita dari luar negarapun dipotong-potong…

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails