Monday, April 16, 2012

Gambar Najib dikalungkan bunga pulakdah.. faham-faham sendirilah ya...


Demonstrasi mansuh Pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menyaksikan upacara kalungan bunga di letak ke atas potret Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Upacara tersebut dilakukan di hadapan lebih 500 mahasiswa yang berhimpun di hadapan Kompleks Membeli Sogo di sini petang tadi.

Tindakan itu menurut Timbalan Presiden  (KAMI), Khalid Mohd Ismath sebagai tanda pemerintahan rejim Umno-BN yang mengepalai negara ini harus berakhir.

“Ini menunjukkan kemuncak kekecewaan dan kemarahan kami golongan mahasiswa terhadap segala kepincangan dan kegagalan kerajaan yang ada sekarang ini.

“Jadi, kalungan bunga itu sebagai kemuncak tanda protes terhadap pemerintahan Najib yang dilihat tidak bersungguh-sungguh membela rakyat, memajukan negara apatah lagi untuk memberikan pendidikan percuma.

“Begitu juga dengan Menteri Pengajian Tinggi yang tidak peduli dengan desakan mahasiswa,” jelas Khalid ketika ditemuramah TV Selangor di Dataran Merdeka.


Disamping kalungan bunga, sebuah replika batu nisan dengan perkataan “Demokrasi by KPT” di letakkan di antara potret kedua pemimpin Umno-BN itu.

Khalid menjelaskan upacara tersebut sekadar upacara simbolik dan tidak seharusnya dijadikan isu utama.

“Itu cuma simbolik bahawa kerajaan yang ada ini harus dikuburkan kerana telah banyak menyusahkan rakyat samada golongan pelajar atau bukan.

“Perbuatan mereka sebenarnya yang melampau dengan pelbagai penyelewengan, rasuah, pembaziran dan sebagainya yang mana rakyat yang menjadi mangsa sikap rakus dan tamak mereka,” tambah Khalid.



Selangorku

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails