Sunday, March 25, 2012

Demo membantah penggunaan Dewan Politeknik untuk tujuan politik oleh UMNO..



Dalam satu memorandum yang telah diserahkan oleh YDP Pas Kawasan Permatang Pauh dan wakil dari AMK Permatang Pauh semalam, beliau telah mendesak agar Pengarah Politeknik Seberang Perai tidak membenarkan sebarang bendera Parti UMNO dibenarkan digantung atau dikibarkan di dalam kawasan Politeknik.


Perkara tersebut telah dipersetujui oleh Pengarah Politeknik, dan beliau berjanji tiada sebarang bendera milik UMNO akan dibenarkan dikibarkan di dalam kawasan Politeknik tersebut.



Meskipun mereka memiliki bangunan sendiri di Tanah Liat, Bukit Mertajam, Pihak UMNO Bahagian Permatang Pauh tetap mahu menggunakan Dewan Utama Politeknik Seberang perai bagi tujuan melancarkan ‘Gelombang Biru’ mereka di situ.

Tujuannya tidak lain dan tidak bukan hanyalah cuba mempengaruhi pelajar-pelajar Institusi tersebut dan mentranformasikan (pinjam ayat Najib) pelajar-pelajar di situ agar menjadi ‘Lembu’ seperti mereka.

Pelancaran dijadualkan pada 24 March 2012 oleh Ahmad Shabery Chick, Ahli Majlis Tertinggi UMNO.

Ini adalah kali ketiga pihak UMNO mengadakan majlis mereka di Dewan Politeknik tersebut dan menurut sumber yang kini masih bersama UMNO sewa dewan tersebut tidak pernah dibayar.. depa buat macam emak bapak mereka yang punya.





Tanpa memperdulikan larangan dari Pengarah Politeknik tersebut, pemuda-pemuda UMNO atau lebih tepat lagi ‘Lembu-lembu Muda UMNO’ telah menggantungkan bendera BN dan UMNO di pagar dan juga di dalam kawasan Politeknik.

Perkara ini telah mengundang kemarahan penyokong Pakatan Rakyat terutamanya dari PAS dan juga PKR, lantaran itu satu demo bagi membantah tindakan ‘Lembu-lembu Muda UMNO’ itu.



Dalam notis yang singkat lebih kurang 200 penyokong Pakatan Rakyat telah berhimpun dihadapan pintu pagar utama Politeknik mendesak agar bendera-bendera milik UMNO/BN diturunkan atau penyokong Pakatan Rakyat akan masuk ke kawasan Politeknik untuk menurunkannya.

Selain itu penyokong Pakatan Rakyat yang hadir telah menyatakan mereka akan mengerahkan lebih ramai untuk hadir ke kawasan pintu masuk utama Politeknik jika bendera tidak diturunkan.

Mungkin kerana gentar dengan ugutan tersebut maka ‘Lembu-lembu Muda UMNO’ telah menurunkan bendera milik mereka..













Lagi gambar-gambar sila lihat di SINI

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails