Wednesday, January 18, 2012

PANAS!! UMNO dakwa UMNO bakar kain rentang?


Tajuk asal bagi laporan ini ialah ‘Umno dakwa pembangkang bakar kain rentang’, memandangkan di negeri Pulau Pinang ini UMNO adalah pembangkang maka tidak salah bagi aku jika tajuk tersebut ditukar menjadi ‘UMNO dakwa UMNO bakar kain rentang.


Kesian kat depa atau media tunggangan depa ni.. dah tiga tahun jadi pembangkang di Pulau Pinang masih tak sedar diri dan masih tak boleh menerima hakikat bahawa di Pulau Pinang ini mereka adalah pembangkang..

Yang menariknya ada pencacai UMNO yang berkata mereka yang membakar mungkin diupah oleh mana-mana pihak yang takut akan kekalahan, apa yang beliau lihat ini mungkin disebabkan BR1M yang mula diberikan.

Kan Muhyiddin dah kata BR1M ni bukan untuk tujuan politik.. yang hangpa pi politikkan tu buat apa?

Berbalik kepada insiden banner kena bakar tu.. banyak kali dah jadi benda macam ni, provokasi murahan orang kata.. err.. upah gantung banner tu dah bayar belum?

Kat bawah ni ada beberapa keping gambar yang membuktikan bahawa UMNO Pulau Pinang kembali mendapat sokongan rakyat Pulau Pinang..

Gambar semasa BR1M diagihkan oleh pemimpin UMNO di Balik Pulau..


Berikut pula adalah gambar semasa Program Ceramah Perdana oleh Dato' Zainal Abidin Sakom Pengerusi Yayasan Membasmi Kemikinan Selangor di Balik Pulau..



Disediakan makan minum sekalipun tak ramai yang hadir seperti yang hadir untuk menerima BR1M diatas tu..


Berita berkaitan..


UMNO dakwa pembangkang bakar kain rentang
17/01/2012 6:28pm


BALIK PULAU 17 Jan. - Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Balik Pulau hari ini kesal dengan perbuatan khianat pihak tertentu yang membakar kain rentang iklan Barisan Nasional yang dipasang di tepi jalan di Simpang Empat di sini.

Ketuanya, Aziaan Ariffin berkata, kain rentang yang bertulis “Untuk Kesejahteraan Anda Undilah Barisan Nasional” itu dibakar dipercayai pada waktu tengah malam.

Katanya, Pemuda UMNO bahagian itu telah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Barat Daya.

Beliau berkata, kain rentang itu dipercayai disimbah petrol dan dibakar kerana satu bekas yang diisi petrol telah dijumpai di tempat kejadian. "Tindakan mereka (yang membakar kain rentang) mungkin disebabkan kegelisahan kerana rakyat dikawasan ini mula menyokong Barisan Nasional dan ramai yang menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M),” katanya kepada pemberita di sini hari ini. — BERNAMA

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails