Thursday, July 28, 2011

Transformasi Ala Guan Eng.. 200 Kontraktor Bumiputera mendapat Projek..

Artikel ini ditujukan khas buat Pencacai UMNO yang sering meninggalkan komen di dalam ruangan komen blog ini..

Bila aku menyiarkan satu berita yang dipetik dari Berita Harian yang aku tukar tajuknya dari ‘ Jual rumah, ikat perut tiada projek’ kepada Transformasi ‘Ala Najib.. 28,588 kontraktor Kelas F bakal gulung tikar ‘ sila baca di (SINI) beliau telah meninggalkan satu komen yang tak relevan langsung dengan tajuk artikel aku itu..

Komen Pencacai itu ialah..


‘tak heran lah kontraktor kelas F kat Penang gulung tikar. dah memang dijangka. mau taknya yang perintah kerajaan DAP . manalah DAP ni nak beri projek terus kat kontraktor seperti yang beri biasa dibuat . tengoklah dalam kes Teoh Beng Hock . habis semua projek dibawah DUN dia disapunya . adalah barua melayu yang beri guna lesen tu ... dapatlah 10% jer . Bayangkan lah sebutharga dengan letterhead pembekal ada dalam komputer riba TEOH HOCK , yang hanya seorang pembantu kepada wakil rakyat dari parti DAP. nasib ah kau para kontraktor kat penang dan selangor , dah rakyat sana silap pilih kerajaan .

Aku tak mahu kata pencacai itu bodoh biarpun komennya itu mempamirkan kebodohannya.. kerana tajuk berita tersebut ialah tentang 28,588 kontraktor Kelas F seluruh Negara bukannya negeri Pulau Pinang sahaja.. komen beliau mengenai Kontraktor Pulau Pinang sahaja..

Kalau di bawah Program Transformasi Ala Najib kita telah membaca 28,588 kontraktor Kelas F bakal menggulung tikar.. berikut pula adalah berita mengenai Transformasi Ala Guan Eng..

200 Kontraktor Bumiputera telah dianugerahkan kontrak mendalamkan sungai di kawasan yang sering dilanda banjir di seluruh Pulau Pinang..

Mereka dianugerhkan kontrak tersebut secara rawak melalui e-tender Kerajaan negeri Pulau Pinang bukannya kerana mereka mempunyai kabel di dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang..

Ini barulah dikatakan Transformasi.. dari tiada kepada ada.. bukannya seperti Transformasi Ala Najib tu.. dari ada kepada tiada sampai kena ikat perut untuk terus hidup..


A deluge of river deepening projects

GEORGE TOWN: Some 200 bumiputra contractors in Penang have been awarded contracts worth RM15.7mil to carry out river deepening projects in flood-prone areas in the state.

Chief Minister Lim Guan Eng said the projects were awarded randomly through e-Tender on the state government’s website.

A steady increase in the river deepening projects in the state had been recorded, he told a press conference after meeting with the contractors in his office.

In 1990, 128 projects were carried out while 187 were carried out last year and as of June this year, 243 projects have been given out to contractors.

Among the contractors, Nor Ana Nayan, 46, who is Gerak Restu Enterprise manager, said her company had been awarded the tender to maintain and clean some 45 rivers in Changkat, Nibong Tebal on the mainland.

“The cost of cleaning and maintaining all the rivers is about RM10,000 for each session and we do it five times a year,” she said.

Impian Sejati Enterprise manager Zainidin Saleh, 63, said that his company also received the tender to clean rivers and drains in south Seberang Prai.

Penang Malay Contractors Asso-ciation president Datuk Mohamad Fadzill Hassan lauded the state’s move but he urged the Penang Government to look into the plight of the 1,200 Class F Malay contractors in the state.

On the e-Perolehan system which contractors use to apply for tenders online, Fadzill said that to be more transparent, the state should start giving out tenders and contracts through a ‘drawing lot’ system.

The Star Online

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails