Thursday, July 7, 2011

Makna BERSIH menurut Pencacai UMNO..

Petang tadi semasa melepak bersama seorang sahabat beliau telah menunjukkan kepada aku satu sms yang diterimanya dari seorang sahabat yang menyokong UMNO.

Biarpun masih muda sahabat yang mengirimkan SMS tersebut aku pasti beliau adalah penyokong tegar UMNO kerana kawasan tempat tinggalnya memang dikenali sebagai kawasan penyokong UMNO tegar..

Baginya biar tak cukup makan, biar nak merokok terpaksa meminta dari rakan, biar perit sekalipun hidupnya namun Pemimpin UMNO tetap diperjuangkan.


SMS yang dikirimkan kepada sahabat aku itu adalah satu SMS yang menyeru semua Melayu agar jangan turut serta dalam Perhimpunan BERSIH tapi sertai perhimpunan PERKASA..

Bagus juga ada sahabat yang menyokong UMNO rupanya, pasal kalau aku tak baca SMS ni aku tak tahu apa anggapan penyokong UMNO terhadap BERSIH.

Korang bacalah apa takrif BERSIH bagi pencacai UMNO dari SMS yang aku salin semula ni..

Nama : AMBIGA (Perempuan india beragama hindu yg anti Islam)mengetuai anjurkan BERSIH 2 semata-mata untuk hancurkan pentadbiran Melayu/Islam, cuba teliti apa maksud yang terkandung dlm erti BERSIH (Berhimpunlah, Engkau, Ramai-ramai, Sampai, Islam, Hancur). Anak-anak Melayu/Islam jangan sampai terpedaya untuk menyertai BERSIH, Klu minat sgt nak berhimpun, mari kita ikut perhimpunan AMAN PERKASA yg cintakan keamanan serta sayangkan agama Negara. Tlg sebarkan..

Nampak tak betapa bangangnya mereka hingga BERSIH ditakrifkan sebagai Berhimpunlah, Engkau, Ramai-ramai, Sampai, Islam, Hancur.

Aku suruh sahabat yang melepak bersama aku tu reply, kata kat mamat yang hantar SMS tu.. Kalau macam ni hang tak payah mandilah, pasai kalau mandi nanti bersih pulak..

Kesian sungguh aku dengan mamat yang hantar SMS tu.. tapi nak buat macam mana.. mamat tu nak surf internet pun tak tahu, jadi tak hairanlah kenapa dia sokong UMNO..

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails