Tuesday, July 5, 2011

Bersih di Stadium : SMS Orang sakit hati..



Tak tahulah beruk mana punya kerja ni.. yang pasti manusia atau beruk yang menghantar SMS ni mesti bengang kerana Ambiga yang mewakili BERSIH 2.0 diterima masuk mengadap Yang Dipertuan Agong, sekaligus menjadikan Hishamuddin terpinga-pinga samada untuk terus mengekalkan pengharaman terhadap BERSIH 2.0 atau tidak..


Manusia yang menghantar SMS ini juga semestinya bengang kerana dalam puaknya berapi-api mahu mempertahankan Istana dari dikunjungi Ambiga, Ambiga pula diperkenankan masuk mengadap..

Cadangan buat puak yang nak mempertahankan pintu Istana tu.. sekarang korang bolehlah tolong kitaorang jaga pintu Stadium pula.. err.. tolong kira berapa orang yang masuk, tapi ingat masuk percuma tau.. jangan kutip duit pulak..

Mungkin kerana sakit hati bilamana Tuanku memperkenankan BERSIH 2.0 diadakan di Stadium maka SMS untuk menganiaya pemimpin PKR/PR ini disebar mereka..

JOM KITA AMIK DUIT BELANJA RM200 SEORG & T SHIRT 'BERSIH' UTK DIPAKAI DALAM 'PERHIMPUNAN BERSIH' DI KL. DAPATKN DARI YB MALIK KASIM DI NO 3 JALAN JELITI, SUNWAY TUNAS, JLN PMTG DAMAR LAUT, BYN LEPAS, DAN YB MANSOR OTHMAN, 66. TKT NIBONG KECIL 12, TMN SRI NIBONG, SG NIBONG, MULAI 6 PTG INI. DTG CEPAT SEBELUM HABIS. HEBAHKAN KPD SDRA2 KITA.


SMS liar: 2 Exco Pulau Pinang jadi mangsa

Dua exco Kerajaan Pulau Pinang menjadi mangsa provokasi pihak tertentu menggunakan sistem pesanan ringkas (SMS) secara liar.

Mereka, Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang Dato' Mansor Othman dan Adun Batu Maung, Abdul Malik Abul Kasim.

SMS liar itu berbunyi, JOM KITA AMIK DUIT BELANJA RM200 SEORG & T SHIRT 'BERSIH' UTK DIPAKAI DALAM 'PERHIMPUNAN BERSIH' DI KL. DAPATKN DARI YB MALIK KASIM DI NO 3 JALAN JELITI, SUNWAY TUNAS, JLN PMTG DAMAR LAUT, BYN LEPAS, DAN YB MANSOR OTHMAN, 66. TKT NIBONG KECIL 12, TMN SRI NIBONG, SG NIBONG, MULAI 6 PTG INI. DTG CEPAT SEBELUM HABIS. HEBAHKAN KPD SDRA2 KITA.

Mohamad Fauzi Noordin, 50, memberitahu Penangdaily bahawa, beliau menerima mesej liar itu kira-kira 4.00 petang lalu.

Mansor setakat ini gagal dihubungi untuk mendapatkan maklum balas lanjut.

Bagaimanapun, Abdul Malik khabarnya dalam perjalanan ke Ibu Pejabat Polis Negeri untuk membuat laporan polis.

Aksi provokasi tersebut dipercaya ada kaitan dengan beberapa aksi Umno dan pertubuhan bukan kerajaan seperti Perkasa yang merancang untuk untuk bertembung dengan perarakan aman rakyat.

Bagaimanapun, Presiden Bersih 2.0, Dr S Ambiga sebentar tadi memberitahu bahawa perhimpunan akan diteruskan di Stadium demi menjunjung titah Seri Paduka.

Penangdaily

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails