Wednesday, August 25, 2010

PANAS!! Melayu Pulau Pinang menolak Guan Eng..

Pada hari Khamis dalam minggu yang lalu dengan dibantu oleh Media arus perdana yang ditunggangi oleh mereka, UMNO/BN telah menyerang kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang dengan isu Khutbah bagi mencetuskan perasaan marah Masyarakat Melayu terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang.

Dengan harapan Masyarakat Melayu Pulau Pinang akan mula menolak kepimpinan Guan Eng, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Zahid Hamidi berkata, beberapa buah Masjid di sekitar Tasek Gelugor, Permatang Pauh dan Jelutong dikesan sejak minggu lepas telah menggunakan nama Guan Eng bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong dalam khutbah Jumaat.

Fitnah beliau itu telah dinafikan oleh kerajaan Negeri Pakatan Rakyat dan beberapa orang Ulama terkenal menyatakan dibolehkan perkara itu..

Dan menurut Dr. Asri , doa kebaikan untuk bukan muslim seperti agar memerintah dengan adil atau mendapat kesejahteraan kesihatan, keamanan, harta dan seumpamanya adalah dibolehkan. Dada Islam amat luas dalam hal ini. Syaratnya, doa kesejahteraan itu bukan untuk orang bukan muslim yang bermusuh dengan Islam.

Setelah beberapa hari berlalu.. nampaknya serangan UMNO/BN terhadap Lim Guan Eng ternyata tidak mendatangkan hasil.. kalau dah tak mendatangkan hasil tu.. kita anggaplah ia sebagai ‘SATU LAGI KERJA BODOH DARI UMNO/BN’.

Guan Eng masih disambut meriah oleh Masyarakat Melayu didalam setiap majlis berbuka puasa yang dihadirinya..

Lihatlah foto-foto yang dirakam ini bertempat di halaman Surau Kampong Jawa, Butterworth dalam Majlis berbuka Puasa dan penyampaian bantuan ini.. Jelas propaganda UMNO tidak berhasil lagi..(Depa buat kerja BODO lagi… tak pa hangpa cari Isu lain pulak..)



Ketibaan disambut oleh AJK Surau.. disambut bukan dihalau..


Lelaki ini bertanya sesuatu.. bertanya bukan memarahi..




Mendengar ucapan pendek sementara menanti berbuka.

Mengagihkan sumbangan kepada wakil




Makan bersama YB Farid.. (Nama dia Farid saja.. YB tu aku yang tambah)



Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails