Tuesday, June 22, 2010

Pemuda UMNO dan Khairy.. Apa dah jadi?

Dari Umno Reform

Khairy Jamaluddin yang mengetuai Ketua Pemuda UMNO semakin tergugat. Bukan sahaja diserang oleh laman-laman blog UMNO tetapi sudah kelihatan sokongan beliau di kalangan Pemuda UMNO semakin meleset.

Pemuda masih lagi terpalit dengan status elit – gagal mendampingi rakyat dan gagal bertindak sebagai suara anak muda negara kita. Pemuda UMNO masih tersangkut dengan metodologi lama – membuat program-program riadah tanpa kesan yang menyeluruh.

Setakat ini Pemuda gagal memberi impak besar kepada senario politik negara ini. Kehadiran hanya setakat nama dan masih mendongak kepimpinan UMNO menyelesaikan segala masalah berhubungan sokongan.

Pemuda UMNO kena mula bertindak lebih jauh ke dalam nurani anak muda. Pemuda UMNO harus bangkit dengan garang – mengadakan program-program besar – berdepan dengan pembangkang dan bertindak sebagai agen untuk berdepan dengan keluhan rakyat.

Tetapi Pemuda UMNO hari ini gagal melakukan perubahan dalam struktur mereka. Kalau Datuk Najib membicarakan reformasi dalam UMNO – Pemuda UMNO nampaknya hanya mengangguk tanpa mahu mengambil inisiatif melakukan reformasi dalam pergerakan mereka. Hakikat tidak perlu disorokkan lagi.

Penerimaan terhadap UMNO khususnya Pemuda UMNO semakin lemah. Program-program riadah sahaja yang nampak berjaya tetapi program-program ini gagal memberi impak kepada senario politik negara.

Kenapa tidak ada program yang lebih menunjukkan kekuatan – Pemuda berdepan dengan kepimpinan – Pemuda UMNO mempersoalkan isu-isu hangat – mendesak penyelesaian segera beberapa perkara yang perlu penjelasan – masalah rakyat, masalah kemiskinan bandar – menegur demi kepentingan rakyat. Hairan benar – kalau program-program pembangkang sering mendapat sambutan kenapa program Pemuda UMNO lesu.

Adakah Pemuda UMNO terpaksa menempel diri dengan program sure heboh untuk menunjukkan ada sokongan – atau Pemuda UMNO perlu membicarakan semula kekurangan dan kelemahan. Adakah dengan Khairy letak jawatan Pemuda UMNO maka Pemuda UMNO akan dapat bergerak dengan lebih agresif lagi?

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails