Wednesday, June 16, 2010

Memang ADA ADUN BN yang nak melompat, tapi bukan menyertai PR.

Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Umno Perak hari ini memberitahu ada wakil rakyat Umno yang mahu meninggalkan parti itu kerana tidak puas hati dengan pemimpin kerajaan negeri.

Adun Lintang, Datuk Ahmad Pakeh Adam berkata, bagaimanapun, mereka bukan hendak menyertai Pakatan Rakyat, sebaliknya hanya menjadi Adun bebas.

"Saya ada terdengar cerita mengenai perkara tersebut tetapi tidak dapat disahkan kebenarannya. Nak percaya tidak boleh, tidak percaya pun tidak boleh.

"Barisan Nasional (BN) pun tidak kuat di Perak, akibatnya wujud perasaan tidak puas hati ," katanya yang juga bekas ketua Umno bahagian Sungai Siput ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai khabar angin ada Adun Umno Perak yang akan menyertai Pakatan Rakyat.

Kelmarin, Ketua Penerangan PKR Perak Zulkifly Ibrahim mendakwa tiga Adun dikatakan akan melompat parti kerana didakwa tidak berpuashati dengan Menteri Besar, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir.

Ahmad Pakeh berkata, laporan Adun Umno mahu menyertai Pakatan Rakyat adalah tidak benar.

"Mereka tu nak buat taktik Datuk Nasarudin Hashim (Adun Bota) yang pada awalnya melompat menyertai PKR untuk memancing tiga Adun Pakatan Rakyat menyertai Barisan Nasional.

"Barangkali mereka nak buat apa yang Datuk Nasaruddin buat, nak tarik Adun Pakatan Rakyat menyertai BN," katanya.

Awal tahun lalu, Nasarudin menyertai PKR tetapi beberapa hari kemudian kembali semula ke pangkuan Umno.

Tidak lama selepas itu, tiga Adun Pakatan Rakyat – dua dari PKR dan seorang DAP – meninggalkan parti itu dan menyatakan sokongan kepada BN.

Akibatnya, kerajaan Pakatan Rakyat tumbang apabila tidak lagi mendapat majoriti dalam DUN negeri Perak.


freemalaysiatoday

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails