Monday, March 1, 2010

KD Altantuya : Zahid tak yakin lepas selam boleh timbul?

Nampak sangat yang Zahid Hamidi ni tak yakin langsung dengan keupayaan kakitangan TLDM dalam membaikpulih KD Altantuya tu.. kalau dia yakin memang dia akan turut sama dalam cubaan menyelam tu..


Tak apa.. tak apa.. korang selam lah dulu..jangan takut..
dia kata macam tu kot.

Aku translate ikut suka aku sikit..

SUBANG (Feb 28, 2010): Kapalselam Malaysia yang pertama KD Tunku Abdul Rahman ataupun dikenali juga sebagai KD Altantuya I telah dibaiki dan boleh beroperasi sepenuhnya.

Dalam pengumumannya hari ini, Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata “kapal selam itu telah diperiksa keseluruhannya dan boleh menyelam, ianya boleh beroperasi sepenuhnya”.

Dia telah berkata demikian setelah menyaksikan berlepasnya pasukan International Monitoring Team -Mindanao V (IMT-V) di pengkalan TUDM hari ini.

Bila ditanya adakah dia turut serta dalam percubaan kapal selam itu untuk menyelam, Zahid berkata di telah dinasihati agar tidak bersama cubaan itu tetapi beliau yakin dengan pegawai – pegawai TLDM itu…

Hah!! Kata yakin tapi pasal apa tak ikut sama cubaan menyelam tu.. takut menyelam tak boleh nak timbul pulak ka?

Nampak sangat yang Zahid Hamidi ni tak yakin langsung dengan keupayaan kakitangan TLDM dalam membaikpulih KD Altantuya tu.. kalau dia yakin memang dia akan turut sama dalam cubaan menyelam tu..

Dia kata dia yakin.. yakin apa entahlah.. boleh jadi dia yakin KD Altantuya tu boleh menyelam atau boleh jadi dia yakin KD Altantuya tu boleh menyelam tapi tak boleh timbul atau dia boleh jadi juga dia yakin kerajaan Malaysia mampu membayar pampasan kepada waris-waris anggota TLDM itu jika KD Altantuya tu menyelam dan tak timbul-timbul bersama pegawai-pegawainya....

Haaa.. tahu pun di takut.. ha.. ha.. ha..

Ini sebahagian dari berita asal..


Submarine able to dive after repairs

Hemananthani Sivanandam

SUBANG (Feb 28, 2010): Malaysia's first submarine KD Tunku Abdul Rahman, which had a mechanical fault that prevented it from diving, has been repaired and is fully operational.

In announcing this today, Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said the submarine "is rectified and can dive. It is fully operational".

Ahmad Zahid sends off Malaysian troops for the International Mindanao Surveillance Team.

He said this after the deployment of the International Monitoring Team-Mindanao V
(IMT-V) at the Royal Malaysian Air Force base here today.

Asked if he had participated in the submarine’s test dive, Ahmad Zahid said he was advised against it but stressed he had faith in the Royal Malaysian Navy officers.

It was reported that KD Tunku Abdul Rahman was expected to go under water on Feb 22 after undergoing repairs.

The fault in the submarine involved a part that channels water pressure movement which resulted in the submarine’s failure to dive. The fault was detected on Jan 17 after maintenance work was conducted at the Royal Malaysian Navy base in Teluk Sepanggar, Sabah.
- The Sun

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails