Sunday, January 24, 2010

AWAS Pemimpin-pemimpin PKR!

Assalammualaikum..

Sebagaimana yang kita ketahui umumnya bagi ahli PKR pada 2010 ini akan berlansungnya Mesyuarat Agung Tahunannya. Mesyuarat ini dijangka bermula pada bulan Februari akan datang. Maka akan bermulalah kempen mengempen untuk menjadi Ketua Cabang, Timbalan, Naib Ketua dan AJK cabang kerana Mesyuarat Agung kali ini akan berlakulah pemilihan AJK Cabang yang baru setelah tamatnya tempoh AJK cabang yang lalu.

Dalam pemerhatian saya telah berlaku kerja2 kempen mengempen ini yang mana pihak yang berminat telah mula menjalankan operasinya dan gerak saraf mula menembusi kesetiap ahli parti. Bagi yang memang layak kerja kempen mengempen ini menjadi mudah tetapi bagi yang setengah layak kempen mungkin menjadi agak sukar walaupun gejolak dihati tetap mengidam jawatan tersebut.

Walau selama ini menjadi ahli yang tidak aktif tetapi menjadi agresif bila Pakatan Rakyat menang terutama di Kedah dan sekebetulan pula PKR menang di Parlimen dan Dun yang ditandinginya, kerana pandai menghemoikan diri maka terlantklah menjadi Ahli Majlis Daerah atau Perbandaran. Padahal semasa PRU dulu dok pakai kain pelikat duduk bersila atas kerusi di rumah.

Begitulah adat manusiawi yang pandai mengambil kesmpatan. Menjadi Ahli Majlis maka terasalah dirinya layak untuk menjadi Ketua Cabang pula. Maka mulalah memasang angan2 untuk berkempen kearah tersebut. Untuk menjadi popular bukannya sukar kerana pemberita Akhbar Sinar kan ada. Jadi masuklah gambar kononnya telah menyelesaikan masalah rakyat disana sini untuk tatapan pembaca.

Walhal dicawangan sendiri pun ahli menyampah tengok dia. Beginilah sikap oportunis sebahagian ahli PKR yang bermain politik. Tak termasuk Adun yang dipilih rakyat tidak memainkan peranan yang sewajarnya dan juga ada cita2 melompat parti dan ahli parlimennya menunjukkan kononnya zuhud dan pembela Islam gah disana sini tapi hakikatnya ekor bergelumang taik......busuk lagi membusukkan.

Apa yang dinukilkan diatas adalah sebahagian dari cerita ceriti benar yang berlaku di Cabang2 PKR seluruh Malaysia. Parti baru yang semakin mendapat perhatian segenap rakyat Malaysia terutamanya golongan muda. Sewaktu zaman reformasi atau zaman Parti Keadilan Nasional maupun semasa zaman kalah lansung tak mendapat perhatian dan kalau ada pun dok sokong dalam diam atau dok pandang dari jauh aje.

Semenjak DSAI keluar dari penjara dan menjadi Ketua Umumnya dan kemenangan telah dapat dicapai dengan menafikan makioriti 2/3 di Parlimen maka berbondong bondonglah yang telah menyertai PKR. Kalau dulunya berkain pelikat tapi lanie asyik beruniform Parti. Dah takada rasa takut dan malu dah berbaju lambang Parti.

Pantang ada program anjuran Parti, semuanya diterjah awai2 lagi. Dulu dok hemoi nak jawatan AJK parti aje tapi sekarang dah nak lawan Ketua Cabang....... kahkahkah.... Boleh lingkup PKR jika ada yang bersifat sebegini. Pimpinan negeri tak tahu pasai dok kena bodek orang2 yang berperagai hodoh ini juga mungkin telah mendapat kuasa jadi dah tak perlu mendengar suara dan rintihan rakyat bawahan.

Juga ada Ahli parlimen yang menggunakan ahli2 bawahan untuk mengugut Pimpinan negeri terutamanya dalam pemilihan ahli2 majlis. Bila juak2nya tak terpilih maka keluarlah dalam media kononnya tak berpuas hati dengan cara Pimpinan negeri. Tak ada rasa kesabaran lansung puak2 ni. Macam nak perintah sepenggal aje.

Tak ada salahnya menunggu giliran yang akan tiba kelak kerana yang penting memperkasakan Parti dan Pakatan Rakyat. Jangan diberi peluru dan ruang kepada UBN untuk menembak dan memperlekehkan Kerajaan Pakatan Rakyat. Jangan biarkan rakyat menyampah dan jelak melihat tingkah laku segelintir pimpinan yang berasa di peringkat bawahan juga atasan. Sepatutnya fikirkanlah permasaalahan rakyat marhaen yang perlu dibela. Adios.........

AWASLAH PIMPINAN ATASAN PKR.

Kesah diatas adalah intro sahaja. Pada pemilihan di Mesyuarat Agung Cabang2 PKR pada tahun ini adalah cukup mustahak dan penting untuk kesinambungan Parti pada Rakyat Malaysia. Kerna jika tersalah membuat pilihan akan memudaratkan PKR dan mungkin PKR hanya tinggal nama atau ditolak oleh rakyat Malaysia.

Kalau kita perhatikan diakhir akhir ini media gila arus perdana cukup kuat memainkan peranannya. Semua bekas2 ketua pemuda la, bekas setia usaha politik la, bekas pegawai khas la dan bermacam macam bekas lagi yang membuat kenyataan dan memburukkan DSAI khasnya dan PKR umumnya. Kalau peringkat nasional dengan ezam dan anuar shaari.

Taklama lagi keluar pula statmen kak min yang buat masa ni hilang entah kemana tetapi yang paling kuat keluar didada akhbar adalah kenyataan dari bekas2 ketua pemuda PKR dizaman ezam seperti hamidzon khairudin di Selangor, zamil di Kedah hamdan taha di Perak juga zahid mat arif dan lain2 nama yang dulunya adalah pemimpin tegar pemuda PKR.

Apakan daya disebabkan wang ringgit dan habuan dunia semuanya kandas ditengah jalan. Mungkain semuanya dah kaya lanie. Contonya Zamil Ibrahim cukup kaya dah sekarang. Duduk di kelab cinta sayang,kereta berbiji biji siap nak lancarkan produk kecantikannya lagi hujung bulan ni di taman tengku hamimah Sg. Petani. Katanya pejabatnya saja 3 tingkat...fuhhh kayanya. Yang pastinya semuanya adalah kuncu2 ezam md noor dan kelabnya iaitu KELAB ANTI PKR.

KELAB ANTI PKR ini sedang memainkan peranannya. Semua kenyataan yang dibuat adalah atas arahan ezam sendiri. Sebagai yang mengenali zamil kita tahu setakat mana IQnya dalam hal untuk mengekuarkan statmennya pada akhbar. Begitu lah halnya dinegeri lain. Kerja buat mereka adalah untuk menjatuhkan kredibaliti DSAI dan PKR khasnya.

Mereka ditaja agar kerjabuat mereka adalah untuk bagi rakyat membenci dan menjauhi PKR dan seterusnya kalah dalam PRU akan datang. Ini adalah hakikat sebenar kerja2 kotor mereka meracuni fikiran rakyat Malaysia.

Dan mutakhir ini mereka akan MENAJA calon2 yang bersimpati dan menerima habuan dari Kelab Anti PKR ini. Mereka akan mengeluarkan dana untuk segala aktiviti dalam pemilihan cabang2 PKR di sekluruh Malaysia kali ini. Andaikata calun2 tajaan mereka menang maka selepas itu atau semasa hampir PRU maka satu persatu ketua2 cabang ini akan membuat kenyataan keluar parti dan tak mempercayai kepimpinan DSAI dan pemimpin lain dalam PKR kononnya jauh menyimpang dari perjuangan sebenar.

Maka jatuhlah kredebiliti DSAI dan PKR dikaca mata rakyat dan membuatkan parti2 lain dalam pakatan mencurigai PKR dan menyebabkan perpecahan dalam Pakatan Rakyat. Seterusnya UBN akan menang besar pada PRU kali itu. Jadi makin tinggilah harga dan habuan diperolehi dari UBN.Jadi sebagai Marhain yang sayangkan Parti berhati hati lah wahai PIMPINAN PKR.

Jangan terlampau gairah untuk memilih kroni masing2 tanpa memperhakusi calun2 yang akan bertanding pada pemilihan cabang tahun ini. Ingatlah pelanduk selalu melupakan jerat tapi jerat tidak akan melupakan Pelanduk. Pada ahli2 PKR yang akan bersidang pilihlah pemimpin yang sejati dan tulus tanpa berkepentingan. Yang pasti jangan di pilih dari gulungan berkepentingan atau dari Kelab Anti PKR. Selamat Bersidang.

NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN......


ditulis oleh Jin Brabus di KedahLanie

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails