Saturday, October 17, 2009

MENGAPA NAJIB KETAWA ALA IBLIS?

1. Syarat untuk dicalonkan/bertanding sebagai Presiden UMNO : Sekurang-kurangnya telah menjadi Timbalan Presiden selama dua penggal berturut-turut

perenggan diatas jelas menunjukkan peluang yang besar untuk dimanipulasikan seorang politik kediktatoran ala ala patuh dengan undang undang,



dengan menjadikan undang undang buatannya sendiri (lihat syarat diatas) sebagai sandaran siapapun yang bijak berpolitik akan tahu bahawa syarat diatas akan mampu membuat sang presiden seperti najib galak sakan dan tertawa ala iblis.

jelaslah syarat dua penggal berturut turut itu satu beban yang besar kalau satu penggal ada 3 tahun ia perlu enam tahun baru boleh bertanding dan jika satu penggal ada 5 tahun maka sepuluh tahunlah ia baru ada masa untuk bertanding adakah ini bukan benteng?

jelaslah penipuan disini hanya menguntungkan siapa yang berkuasa sekarang bererti ada masa sepuluh tahun untuk memegang kekuasaannya tanpa ada yang perlu dirisaukan akan ada musuh dan kawan yang akan merebut jawatan dan kuasa yang ada ditangan.

bayangkan ruang kejahatan yang ada dalam syarat itu jika sekarang yang berkuasa yang memegang sesuatu jawatan seorang yang licik atau seorang pendendam atau perasuah bayangkanlah rakyat sekalian, apa yang kau mampu buat dengan syarat dan halangan yang telah dipersetujui itu?

jelaslah perasuah politik dan penjenayah akan tersenyum selalu.


kbo online

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails