Thursday, October 8, 2009

Barbarian in Bagan Pinang..

BAGAN PINANG, 8 Okt: Lebih enam orang petugas Dewan Pemuda PAS (DPP) dipukul dan ada yang ditetak dangan parang oleh sekumpulan lelaki ketika sedang bertugas di beberapa tempat termasuk di markas induk DPP di Bagan Pinang.

Dalam kejadian jam 3.30 pagi tadi, sekumpulan 20 lelaki bermotosikal dipercayai penyokong BN telah menyerbu dan menceroboh markas induk DPP dan menumbuk petugas yang berada di situ.

Selain ditumbuk, pemuda PAS terbabit juga dihalau keluar meninggalkan markas itu.

Turut difahamkan ramai lagi petugas PAS di pukul malah ada juga yang dikejar dengan parang hingga ke rumah.

Seorang Exco DPP, Suhaizan Kayat yang maklum berkenaan kejadian tersebut berkata, penyokong Umno BN terbabit tidak berpuas hati kerana mandakwa pemuda PAS telah menjatuhkan bendera dan kain rentang parti mereka.

"Mereka tuduh kita jatuhkan berndera dan poster Umno BN. Mereka semua datang ke markas induk, terus tumbuk petugas kita bertubi tubi. Bayangkan dari luar mereka tumbuk sampai la ke dalam markas," ujar Suhaizan yang juga Ketua Penerangan DPP.

Kejadian sama juga berlaku di beberapa lagi markas pemuda yang lain, namun semua bukti dan maklumat lengkap sedang dikumpulkan.

Suhaizan juga kesal di atas kejadian itu menganggap penyokong Umno BN tersebut bertindak membelakangi undang-undang.

"Sepatutnya kalau ada bukti, buat lah laporan Polis, bukannya datang serang macam ni," katanya.

Ekoran kejadian tersebut, DDP telah mengarahkan semua pemuda di seluruh negeri datang ke Bagan Pinang hari ini bagi membantu gerak kerja kempen di sini.

Satu taklimat khas kepada pemuda yang hadir akan di adakan malam ini di markas induk mereka.

"Kita arahkan semua pemuda seluruh negeri datang bantu kita di sini, kita bukan nak buat kacau, tapi kita nak berkawal untuk keselamatan," ujar Suhaizan lagi.

Mereka juga yakin tindakan penyokong Umno tersebut sebgai terdesak dan cuba memerangkap pemuda PAS agar bertindak agresif bagi dijadikan modal kempen mereka.

"Kita yakin, ini satu provokasi dan perangkap mereka. Modus operandi sama sebelum ini diguna Abdul Azeez, tapi nampaknya tak berjaya. Jadi ini dia agenda mereka seterusnya," ujarnya lagi.

Dalam perkembangan lain, seorang saksi mendakwa dia melihat kumpulan samseng tersebut menggunakan senjata semasa melakukan serangan di beberapa tempat lain.

"Saya nampak mereka guna kayu, topi keledar, pedang dan senjata lain seperti besi semasa melakukan serangan," dakwa seorang saksi yang tidak mahu namanya didedahkan.

Selain mengoyakkan poster dan kain rentang PAS, samseng terbabit juga dikatakan turut memecahkan cermin dan merosakkan kereta milik penyokong Pakatan.

Harakaydaily bagaimanapun dalam usaha mancari kesahihan maklumat tersebut.

Berikutan itu DPP akan mengadakan satu sidang media tergempar dai Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut, jam 11 pagi ini.

Sidang media tersebut akan diketuai Ketua DPP Pusat, Ustaz Nasarudin Hassan dan Suhaizan sendiri.

Turut akan didedahkan dalam sidang media tersebut adalah berkaitan maklumat terbaru penyelewengan undi pos.


Sumber Berita : HarakahDaily.Net

Dan ini pula laporan bergambar dari tempat kejadian berlaku pagi..

Disini lah tempat dimana kejadian seorang pemuda Pas di pukul di Taman Datuk Abd Samad dalam UPU Kg Bagan Pinang...kelihatan ahli parlimen Dato' Kamarudin baru sampai ditempat kejadian....





tempat kejadian mula dipenuhi oleh pemuda umno dan pas.

Yang nie pulak batang bendera pas, samaada telah di bakar
atau di buang aku pun tak pasti, tapi budak Pas kata dia orang
tengah pasang kemah dan bendera untuk program Dato' Harun Din.

pemuda umno dah ramai datang........

Habis semua kerusi disepah-sepah kan oleh pemuda umno,
tegoklah bendera pas kat bawah tu.
bangang betul..




perbincangan di adakan antara pemimpin Pas dan umno,
tapi tahulah puak umno nie kan susah nak cito............
macam-macam alasan diberi bla bla bla bla bla........last-last.....

khemah program utk pas pun dibuka oleh pemuda umno,
lahabau punya umno....umno puaka nie dialah polis,
dialah spr semua dia boleh...puak umno kata pas buat tempat
persendirian, tanah ketua kg jadi tuan tah tak beri persetujuan......tak apa nanti kau....

ramai pemimpin Pas ada ketika itu tapi mengambil jalan yg
tak mahu mengeruh kan lagi keadaan....samseng umno
nie bukan boleh buat berbincang, dia jer yang betul.
Laporan bergambar dari : pr-vs-bn blogspot

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails