Tuesday, August 18, 2009

Kenali Calon Depa... err.. kaki songlap jugak rupanya..

Ini adalah terjemahan dari the EDGE yang diterjemah ikut suka aku..

Permatang Pauh. Sebagaimana yang dinyatakan oleh Presiden Majlis Penguam (Bar Council) Ragunath Kasavan, Rohaizat Othman calon dari UMNO yang akan mewakili BN di PRK N11 yang menjadi calon BN bukanlah seorang peguam sebagaimana yang telah diwar-war kan..

Rohaizat telah dinafikan haknya sebagai peguam kerana terlibat dengan kes penyelewangan RM140,000.00

Ragunath juga berkata kesalahan yang telah dilakukan oleh Rohaizat Othman yang kononnya masih seorang penguam itu melibatkan duit pemegang-pemegang saham Koperasi Pekebun Getah.

Kesalahan ini jatuh dalam Bahagian 103D Akta Guaman 1976 tentang salah laku dan tindak tanduk peguam. Hak Rohaizat untuk menjadi menjalan kerja guman telah dibatalkan semenjak 7 March 2008.

Rohaizat telah merayu keatas keputusan Majlis Peguam di Mahkamah Tinggi pada 12 Ogos lalu. Rayuan Rihaizat telah ditolak.

Menurut Presiden Majlis Peguam – tuduhan salah dari Koperasi Pekebun Getah ini ditujukan kepada Rohaizat dan bukan kepada rakan dari syarikat guaman mereka. Menurut Ragunath duit RM140,000 ringgit ini lesap. Tidak ada rekod wang ini dipulangkan kembali kepada tuan empunya.

Kalau pun telah dibayar kembali kesalahan jenayah tetap telah dilakukan oleh Rohaizat..

Kenapa?? Korang tak percaya ka?? Calon terbaik dari UMNO tu... tak percaya baca kat sini..
Rohaizat's offence a personal misconduct, Ragunath says

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails